Kniha o Linuxu pro zacatecnika

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Úterý Březen 21 14:53:52 CET 2000

Zdeněk Böhm pise:
> jako Pouzivame
> navodu jako LDP, ale

Mozna by stalo za to udelat neco s qoutovanim ^^^

> Z pohledu zacatecnika (jakym se stale citim byt) jsou tyto
> knizky vhodne na vytvoreni jakesi predstavy o tom, co ze to
> ten Linux je. Obe se snazi podat informace o celem Linuxu,
> na ukor toho, ze se casto jedna jen o jakysi prehled, ktery
> je vhodny jen na tu predstavu. Navic mi obe pripadaji dost

Budu hodnotit pouze Pouzivame Linux, LDP ted nemam po ruce a nejsem
si jisty, ktera HOWTO se tam presne vyskytuji -- ani jsem je vsechna
necetl, Running Linux znam oproti tomu docela dobre, jelikoz mi tato
kniha hodne pomohla v linuxovych zacatcich).

Co se tyce "pouze" vytvoreni predstavy je to podle meho ucel. Nema cenu
zahlcovat zacatecniky spoustou informaci, ktere ihned nepotrebuji a je
lepsi odkazat je na dalsi dostupnou dokumentaci.

> zasmradle (Pouzivame Linux hovori o tom, ze ovladace jsou
> pouze soucasti jadra, o samostatnych modulech se tam

Ono obcas staci cist pozorne nebo nahlednout do rejstriku.
Cituji:

	 ovladace zarizeni, 155-158
	    zaveditelne,    187-189

Opravdu to tam je velice srozumitelne vysvetleno.

> nedoctete, popisuje sit NET-2, LDP se navic zminuje o NET-3,
> ovsem na rok starem RedHatu je uz NET-4) Co tady chybi je

Zbezne jsem kapitolu venovanou TCPIP prolistoval a zadnou prilis
zastaralou informaci jsem tam nenasel.

> knizka, ktera si vezme za cil kompletne a do detajlu popsat
> konkretni problem (treba konfigurace hardwaru).

Myslim, ze to neni stastny priklad - problemy s HW v linuxu obecne
dost dobre popsat nejdou, ale specializovane dokumentace existuje
velke mnozstvi a to i v tistene podobe, staci se podivat po internetu
(zacit muzete treba na www.ora.com).

> Osobne davam prednost ceskym navodum. Ne proto, ze bych
> neumel anglicky, ale pripada mi cesky zpusob vysvetlovani
> tak nejak srozumitelnejsi. U popisu stvorenem najakym
> necechem musim casto premyslet, coze tim chtel, sakra, ten
> clovek rict. Mate nekdo podobnou zkusenost?

Ani ne, nejsem nijak excelentni anglictinar, ale clovek si stejne na
anglicky psanou dokumentaci musi zvyknout, uz proto, ze prelozit ji
vsechnu neni v lidskych silach.

--
                                   David Kužela