Kniha o Linuxu pro zacatecnika

Zdeněk Böhm zbohm na volny.cz
Středa Březen 22 09:03:20 CET 2000

> Tak to bych si troufl oponovat. Az na svetle vyjimky me
pripada, za
> je to naopak. Maloktera ceska knizka, pokud to neni
preklad
> anglickeho originalu, obsahuje uplnou informaci k dane
> problematice. Dle mych zkusenosti si clovek musi koupit
vicero
> titulu, aby si z toho slozil to co hleda. Zrejme je to asi
na podporu
> samostatnosti

Moje zkusenost je ta, ze cesky clovicek pisici knihu o
Linuxu je podobneho razeni jako ja, tzn. stoura (prvni dve
pismena s hacky), ktery metodou pokus - omyl se prokousava
necim neznamym. Diky tomu pozdeji, az z nej neni stoura,
velmi dobre chape problemy a chyby podobnych stouru (vzdyt
byl jednim z nich) a tudiz vi, kde je co potreba detajlne
popsat, aby ctouci a zatim nic nechapajici stoura pochopil a
kde staci uvest jakysi prehled, protoze dany problem je vec
stourum obecne znama. Fakt, ktery popisujete v predposledni
vete Vasi reakce pak je dani za detailni a dukladny popis,
neb jinak by bylo treba knih znacne tlustych a tezkych.
Nedostatky zahranicni literatury vidim dva:
1. autor predpoklada ctenare znaleho problemu, ktery si
pouze potrebuje ujednotil myslenky - coz stourove zrovna
nejsou.
2. zastaralost - nevim, je-li to zpusobeno tim, ze se knizka
musi privezt, prelozit, vytisknout a pri rychlem vyvoji
Linuxu se to nestiha, ale vsechny zahranicni knizky jsou
jaksi pozadu. Tohle samozrejmne neni problem HOWTO a pod.,
ktere si muzete stahnout cerstve z inetu.

S pozdravem Zdenek Bohm

P.S. Oznaceni "stoura" rozhodne neberte hanlive spis naopak.