Rozdělení hardu

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Středa Březen 22 10:21:11 CET 2000

To je dost (?) mista, takze se muzete vyradit.

Ja to mam treba takhle (komentare vitany) :

/boot : 40 MB (v pohode staci - je to na nekolik verzi jadra)
/        : 2 GB    (uz mam 70 % zaplneno, pozor tedy na uzivatelsky soft a
hry)
/home : 1 GB   (mne to zatim staci, ale doporucuji zvetsit)
/swap : 64 MB    (v pohode staci, vic nez 10 % nevyuziji)

sestava : K6-II 450, 64 MB RAM

Jestli bych to delal znovu, udelal bych partisen vice, jen tak
pro jistotu - kdyz se jedna nahodou porusi, nemel by byt
ohrozen zbytek. Navic by snad melo byt (jestli to planujete)
lehci zalohovani a pripadne obnovovani dat.

Takze bych udelal treba zvlastni part. /var (asi 1 GB) aby bylo misto
pro veci ktere se casto meni a /root (100 MB by snad mohlo stacit)
a /bin pro pripad havarie systemu.

Hlavne bych pridal ke korenu  ( / ) alespon 1 dalsi GB,
pripadne bych dal zvlast /usr (1 - 2 GB) nebo /opt (dtto).
Jestli bych planoval praci s velkym objemem dat (MP3, grafika, hry, ...),
samozrejme bych nesetril na /home.

Jestli se dobre pamatuji, v LDP pisou ze je vhodne jeste rozdelit
"/" treba na partisnu s /usr , /bin , /tmp.
Rekl bych ale, ze to spis zalezi na tom, jak stabilni je elektricka
ustredna ve  vasem okoli :-), jestli mate UPS, jestli planujete
testovat nebo vyvijet soft (mozna nestabilita systemu ?),
nebo jestli bude pc slouzit jako FTP nebo jiny server atd.

Samozrejme neni problem nechat nejake misto lezet "ladem"
a v pripade potreby proste vytvorit ext2 a primountovat ji.

Nebo proste vytvorit jenom partisnu pro /boot, /swap, /home
a zbytek nechat v kuse.

:-)

Doufam ze jsem vam jeste vic zamotal hlavu.

Petr