Rozdìlení hardu

Zelenka Vaclav vaclav.zelenka na alcatel.cz
Středa Březen 22 12:30:50 CET 2000

Peter Cernoch wrote:

> To je dost (?) mista, takze se muzete vyradit.
>
> Ja to mam treba takhle (komentare vitany) :
>
> /boot : 40 MB (v pohode staci - je to na nekolik verzi jadra)
> /        : 2 GB    (uz mam 70 % zaplneno, pozor tedy na uzivatelsky soft a
> hry)
> /home : 1 GB   (mne to zatim staci, ale doporucuji zvetsit)
> /swap : 64 MB    (v pohode staci, vic nez 10 % nevyuziji)

No na komercnich systemech je beze pouzivan sive LVM, ale i tak se
doporucuje mit nasledujici oddily:

/boot
- tech max. 20 MB pohodicka (staci i na HP-UX serveru), to je ta
bootovatelny oddil disku

/
- nemusi byt zas tak velky, pokud mate jine sys. oddily - takze 256 MB

/var
- tady zalezi na tom, jak rozsahly system pouzivate - normalne staci 256
MB, ale jestli existuje neco jako OpenView, HA, ... i pod Linuxem - a
hodlate to pouzivat, tak to budete muset pritlacit :) - ale max. 500 MB

/usr
- tady bych nesetril, klidanko 2+ GB, i kdyz ... viz /opt

/opt
- podobne, jako /usr - tady zalezi, jestli si udelate /usr/local nebo
tam date symb. odkaz na /usr/local --> /opt (melo by to chodit) - pak si
udelate vetsi /opt a /usr do 1 GB -- moderni OS predpokladaji instalaci
SW do /opt

/tmp
- na HP serveru vystacime s 200 MB, takze ?

/home
- tady zalezi na poctu uzivatelu, ... min. 512 MB

No a pak je samozrjme nutne pocitat nejake to mistecko na swap-space -
jak asi vite, dop. je 2x physical mem, ale to o5 zalezi na konkretni
aplikaci serveru/ws - na nasich serverech je bezna velikost swap i 3 GB
:), ... no ale na Linuxu s 128 MB RAM ma 2x po 256MB, takze celkem 512
MB ...

No a taky si muzete neco usetrit - nevim, jak je to s Oracle na Linuxu,
ale na HP-UX je lepsi si vytvorit spec. filesystem /opt/oracle, pro
Apache plati tosame --> /opt/apache, ...

Btw. ja vlastne ani nevim, jestli to PC-hardware umoznuje! :o)

Vyhodou takoveho rozdeleni je presne to, co uz se tady psalo - kdyz se
Vam poskodi nejaka cast, nemusi se nutne poskodit dalsi -- i kdyz napr.
bez /var Vam asi moc veci nepobezi ...

Vasek

--
Vaclav Zelenka. Mail to: vaclav.zelenka na alcatel.cz
Network Services Division, Operation and Service Center