za blbost se plati

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Čtvrtek Březen 23 11:21:47 CET 2000

=LSH= wrote:

> Lze zachranit i premazana data. Kdysi na Cebitu jsem ziskal kontakt (kde
> ale skoncil, kod vi) na dve firmy, co byly schopne vydolovat prepsana data.

Tohle me zajima, protoze si nedovedu predstavit, jak by se to delalo.
Pokud se prepise kus dat nulami, oni z toho obnovi puvodni obsah ???
Tomu neverim. Jedine, co mne napada, ze by zkoumali, "jak silny tenhleten
bit je" a z toho usuzovali, co tam bylo predtim, ale vzhledem k tomu, ze
napriklad bitove "00000000" se na disk stejne fyzicky jako "00000000"
neuklada, myslim si, ze by to stejne k nicemu nevedlo.

> Jak jsem se s nimi bavil, rekli mi, ze ze (tenkrat to byla jeste velka
> kapacita) 200MB disku dostanou 0,5 - 1GB dat, prebrat si to ale musite uz

Prebrat sami :-)) Jo, ze by se najmulo 10 milionu Popelek :-)))

> sami. V zadnem pripade ale nepocitejte s tim, ze dostanete (byt jiny) disk
> s filesystemem v puvodni podobe. Dostanete jen data, rozkousickovana.
>
> Disk samozrejme zarve, nebot jej rozeberou a pripoji servo a hlavy na
> nejaky svuj system.

Dela se to, pokud je problem v elektronice, pripadne vadna nejaka cast
disku. Nikdy jsem neslysel, ze by se takhle obnovovala PREPSANA data.

Pokud ma nekdo jine, ale KONKRETNI informace, rad se poucim.

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz