CBQ a rychlost

Dusan Sys sys na spk.cz
Čtvrtek Březen 23 16:59:51 CET 2000

Hola hola,
zprovoznil jsem CBQ na omezeni prenosu dat, protoze mit povesenych 35 shaper
u na jedne sitovce se mi nezdalo zrovna nejlepsi reseni.
Stava se mi ze prenosy prekracuji nastavene limity ( napr 33,6 se vysplha az
na 43 kb ... ) Pri prenosu souboru o velikosti napr 1 MB pres ftp
se mi asi prvnich 30 KB prenese plnou rychlosti a teprve potom se rychlost s
nizi na danou mez. Trochu jsem si hral s velikosti bufferu ale nemelo
to velky efekt. Dokumentace je velni skoupa. nejsou mi jasne parametry jako
cell, naxburst, avpkt. Problem je v tom ze se mi omezeni uplatnuje
az po preneseni nejakych dat.

CBQ pouzivam asi takto

/sbin/tc class add dev $dev parent $out_id:0 classid $out_id:$id cbq bandwid
th $rate rate $rate  cell 8 weight $rate maxburst 20 avpkt 1 isolated`;
print `/sbin/tc qdisc add dev $dev parent $out_id:$id tbf rate $rate buffer
$buffer limit $rate`;
print `/sbin/tc filter add dev $dev parent $out_id:0 protocol ip prio 100 u3
2 match ip dst $ip flowid $out_id:$id`;

kde $dev = eth0
$out_id=101
$id=1