CBQ a rychlost

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Březen 23 17:25:47 CET 2000

>Hola hola,
>zprovoznil jsem CBQ na omezeni prenosu dat, protoze mit povesenych 35
shaper
>u na jedne sitovce se mi nezdalo zrovna nejlepsi reseni.
>Stava se mi ze prenosy prekracuji nastavene limity ( napr 33,6 se vysplha
az
>na 43 kb ... ) Pri prenosu souboru o velikosti napr 1 MB pres ftp
>se mi asi prvnich 30 KB prenese plnou rychlosti a teprve potom se rychlost
>nizi na danou mez. Trochu jsem si hral s velikosti bufferu ale nemelo
> [...]

podobny problem jsem resil taky. Ale zjistil jsem ze CBQ pracuje spravne,
problem byl v mereni dat. Pokud se povedlo merit rychlost az za CBQ (na
stanicich pripojenych za routerem s CBQ) zjistilo se, ze limit rychlosti
odpovida nastaveni CBQ.
Veskera mereni provadena pomoci ipchains na PC s bezicim CBQ vedou k
nespravnym vysledkum - meri se pred CBQ. To znamena, ze pri zatizeni
shapovane linky vice klienty dorazi pred CBQ i 200% procent nastaveneho
limitu rychlosti. Pak se ty pakety zahodi, ovsem linka do Internetu je
zatizena vice nez by bylo treba :-(

Zdravi
D. Toman