Linux fileserver

Marek Les marek na ryston.cz
Čtvrtek Březen 23 16:33:49 CET 2000

uhlar na fantomas.sk wrote:

> Marek Les <marek na ryston.cz> wrote:
> -> Muzu. Samba defacto emuluje NT/LAN Managera/... (smb) a Mars emuluje
> -> Netware (ncp). To samozrejme neni nic spatneho ! Doufam, ze to takhle
> -> nebylo chapano.. akorat, ze to proste neni puvodni reseni, lip uz to
> -> vyjadrit nedokazu.
>
> nic take. samba neemuluje ani NT ani lan managera. samba je fileserver pre
> SMB protokol a MARS je fileserver pouzivajuci NCP protokol a neemuluje
> novell. Iba sa tak spravaju a to nie je kvoli tomu zeby neboli povodne ale
> kvoli tomu ze to wqindowsy potrebuju.

Aha... nechci se hadat ale dival jste se na stranku MARS_NWE ? Vite proc
se tak jmenuje? Pro vasi informaci je to "MARtin Stovers NetWare
Emulator". Opakuji nechci se hadat ale je to chytani za slovicka. Jestli
jste si vsiml, pisu tam "defacto", protoze jsem se snazil vysvetlit proc
o tech programech rikam, ze nejsou "puvodni".
Windowsy to potrebuji zrejme proto, ze uz existuje nejaky _puvodni_
produkt, viz Netware, atd. Jaky je rozdil mezi "iba se tak spravaju" a
"emuluji" ?

> medzi unixami sa da s uspechom pouzivat NFS a mozno aj CODA a mozno to
> vedia/budu vediet aj windowsy

To vim a bylo to tady uz zmineno.

> ale o co vam dofrasa ide ? chcete aby to bol nejaky extra filesystem pre
> linux nekompatibilny so vsetkym a aby ste na windowsy potrebovali kvoli tomu
> nieco instalovat ?
>
> Tak si to naprogramujte...

Dofrasa mi slo o to, jestli nekdo nevi o nejakem takovem free projektu.
Domnivam se totiz, ze pokud nejaky produkt bude dostatecne dobry tak si
vsichni radi neco do windows nainstaluji. Potrebujete priklady?

> -> Vubec jsem nemluvil o spolehlivosti a nerekl jsem, ze chci neco jineho.
> -> Sambu pouzivame a funguje skutecne spolehlive, nemuzu si stezovat. Moje
> -> otazka byla cista akademicka - nevyviji se nejaky nativni fileserver pod
> -> Linux, ktery by fungoval v heterogennim prostredi ? Asi jsem se spatne
> -> vyjadril, nerad bych vyvolal nejake flamy :-)
>
> ja by som skor povedal ze chcete hlupost...
> neberte to v zlom...

Byl to dotaz, zajimalo me to, zeptal jsem se. Diky za nazor.

--

Marek Les