Linux fileserver

Radovan Garabik garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam
Čtvrtek Březen 23 19:11:25 CET 2000

Marek Les <marek na ryston.cz> wrote:
 : uhlar na fantomas.sk wrote:

.... flames deleted

 :> -> Vubec jsem nemluvil o spolehlivosti a nerekl jsem, ze chci neco jineho.
 :> -> Sambu pouzivame a funguje skutecne spolehlive, nemuzu si stezovat. Moje
 :> -> otazka byla cista akademicka - nevyviji se nejaky nativni fileserver pod
 :> -> Linux, ktery by fungoval v heterogennim prostredi ? Asi jsem se spatne
 :> -> vyjadril, nerad bych vyvolal nejake flamy :-)
 :>
 :> ja by som skor povedal ze chcete hlupost...
 :> neberte to v zlom...

no hlupost to rozhodne nie je...
ani jeden z existujucich sietovych filesystemov nie je idealny (ci skor sa
da povedat ze kazdy z nich SUCKS)

viem to, lebo som sa dost vela s tym hral, ked som tu rozchadzal lokalnu
siet. Skoncil som na tom ze pouzivam amd+nfs+ugid, nie preto ze nfs by bolo take
dobre, ale preto ze vsetko ostatne je take zle.

A nie je takze si predstavit ze spolahlivy, rychly, bezpecny a s dostatocnym
mnozstvom "features" sietovy filesystem by mohol existovat - len to este
nikto nenapisal. Vid SIFS: http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/sifs.html
(este tomu pridat cryptografiu a locking[1])

 : Byl to dotaz, zajimalo me to, zeptal jsem se. Diky za nazor.

dal som si tu namahu a prehladal freshmeat:
http://www.fs.net/
ale imho to este nie je v pouzitelnom stadiu (a ma trochu divny design...)

[1] co je znacny problem a moze z jednoducheho a krasneho filesystemu urobit
monstrum typu NFS

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |