samovolny restart

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Březen 24 16:26:02 CET 2000

On 23/03/2000, Radovan Garabik wrote:

>  :     je mozne, aby sa linux _sam_ restartol? v logu som nenasiel ziadne
>  : hlasky o nutenom shutdowne, ups ho nezhodila, jedine, ako som to zistil,
>  : ze sa vsetci daemoni natahovali startovali v dany cas, podla uptime a ze
>  : v rc.local mam poslanie sms-ky, takze mi kvakol telefon. nie, ze by ma
>  : to vystrasilo na infarkt, ale trosku ma to nahlodalo, hlavne, ked
>  : neviem, preco to spravil.
>
> nie je v jadre zakompilovany watchdog?
> pri velmi vysokej zatazi sa to v tom pripade moze stat

a) Watchdog nedela regulerni restart, protoze na to uz obvykle neni cas - alespon
takova je ma zkusenost

b) zakompilovana podpora v jadre k restartu nestaci, jeste by nekdo
musel mit otevreny /dev/watchdog a nezapsat do nej ve stanovenem limitu
(default 60s)

>  :     restart bol regulerny, lebo tam je dost nestastne robeny raid (soft)
>  : a ten by po nasilnom (HW) vypnuti/zapnuti nenabehol.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi