linux a reiserfs

Radovan Garabik garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam
Pátek Březen 24 17:48:51 CET 2000

arnost <arnost na cs.cas.cz> wrote:
 : dobry den,

 : rad bych nasadil reiserfs v jednom projektu (potrebuju trochu rychlejsi, trochu
 : obsahlejsi filesystem, plus journalovani). Katastrofa na email.cz mi prinesla
 : trochu pochyb, je-li tato volba prava orechova. Na druhou stranu nedokazu
 : rozlisit, jak moc je oznameni na emai.cz obzalobou reiserfs a nakolik je na
 : vine lidsky faktor.

 : Data, o ktera pujde, budou casto vysledkem nekolikatydenich vypoctu, takze bych
 : o ne nerad prisel. Na druhou stranu nepocitam az s takovym provozem jako na
 : email.cz

 : Ma nekdo nejake zkusenosti s timto (imho zatim jedinym pouzitelnym
 : journalovacim) filesystemem pro linux, at jiz pozitivni, ci negativni? (odkazy
 : tez vitany)

ja som nedavno nainstaloval na jeden pocitac s 20 GB diskom na / (3GB) ext2,
na zvysok reiserfs.
Nejaku dobu to islo, potom raz pri kopirovani cdcka na disk a zapnuti DMA
pocitac kompletne stuhol. Po resete nenabootoval, nasledna zachrana a fsck z
bootovacej diskety (data zostali na tej druhej partition, nedostupne lebo na
bootovacej diskete nebol kernel s reiserfs) priniesli _cely_ / v lost+found,
takze sa system reinstaloval . reiserfs nesiel namountovat, pri pokuse o
mount kernel vypisal Oops.

Pohladal som po sieti a ako poslednu zachranu som nasiel odporucanie pustit
reiserfsck --rebuild-tree (ci tak nejako)
spustil som to, asi hodinu to pracovalo a potom sa ten reiserfs dal
namountovat. A bol uplne bez problemov, vsetky subory (asi 12 GB) boli v poriadku.

Samozrejme to o nicom nesvedci.

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |