Rozdìlení hardu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Sobota Březen 25 20:29:30 CET 2000

   From: Zelenka Vaclav <vaclav.zelenka na alcatel.cz>
   Date: Wed, 22 Mar 2000 12:30:50 +0100

Zdravím,

   > /opt
   > - podobne, jako /usr - tady zalezi, jestli si udelate /usr/local nebo
   > tam date symb. odkaz na /usr/local --> /opt (melo by to chodit) - pak si
   > udelate vetsi /opt a /usr do 1 GB -- moderni OS predpokladaji instalaci
   > SW do /opt

ne, moderní OS (teď mám na mysli operační systémy unixového typu) již
podporují správu balíků a tak je naprosto lhostejné, kde je software
instalován (a proto je to většinou /usr).

   > /tmp
   > - na HP serveru vystacime s 200 MB, takze ?

Velikost /tmp je vhodné promyslet vzhledem k předpokládanému účelu použití
systému. Pokud na něm budete kompilovat X Window nebo třeba generovat image
pro CD, tak to asi nebude stačit.

   > No a pak je samozrjme nutne pocitat nejake to mistecko na swap-space -
   > jak asi vite, dop. je 2x physical mem, ale to o5 zalezi na konkretni
   > aplikaci serveru/ws - na nasich serverech je bezna velikost swap i 3 GB
   > :), ... no ale na Linuxu s 128 MB RAM ma 2x po 256MB, takze celkem 512
   > MB ...

Hmm, swap o velikosti dvojnásobku fyzické RAM je přežitek z dob, kdy RAM o
velikosti 64MB byla snem každého. Opět to záleží na účelu použití
systému. Pokud se jedná o hodně zatížený server, klidně bych dal swap o
celkové velikosti větší než 1GB (pokud možno na jiných discích).
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz