S3 Trio3d/2x AGP a RedHat 6.1 CZ

Jiri Zelinka zelinka na math.muni.cz
Čtvrtek Březen 30 13:59:13 CEST 2000

Hezky den vsem.

Nefunguje mi karta S3 Trio3d/2x na sbernici AGP s RH 6.1. Jediny rezim v
X windows, ktery jede je VGA s 16 barvami. V nekterych dalsich rezimech
sice pocitac nezatuhne, ale vse funguje straslive pomalu. Jsem vdecny za
kazdou radu.

Mam jeste par poznamek k instalaci uvedene verze Linuxu ze zakoupeneho
CD. Je mozne, ze nektera z nich neni spravna, v tom pripade je
samozrejme mozne ji poopravit.

1. rozdeleni disku
Milos Prudek ve svem prispevku ze stredy 29.3. se subjektem 'Re:
Instalace RedHat 6.0 CZ' pise:
> Linux na jedine partici (plus swap) neni nejvhodnejsi. Urcite to
> nezpusobuje zadrhele s instalaci, ale prece jen byste mel mit napr.
toto
> rozvrzeni:
> /boot (5 MB BOHATE STACI)
> /home (30-60% disku. Urceno pro uzivatelska data)
> /usr (30-60% disku. Urceno pro programy)
> / (20-40% disku.)
> /var (20-50 MB)
>
> Partice /boot (do ktere Linux ulozi sve jadro neboli kernel) musi byt
> pod hranici 1024 cylindru.
Mozna by neskodilo pokusit se vysvetlit zacatecnikum (mezi nez se ve
sfere Linuxu taky pocitam), proc je to lepsi. Navic v zakoupene
instalacni prirucce o necem podobnem neni ani slovo a jinde jsem
podobnou informaci taky nenasel. Pise se sice, ze je to mozne udelat,
ale vysvetleni chybi.
Nicmene jsem se pokusil uvedene rozvrzeni disku vytvorit. Problemy
nastaly, kdyz jsem vytvoril swapovaci prostor a /boot a chtel pouzit
zbytek volneho prostoru na disku pro ostatni parittions. Vzdy se
objevolalo chybove hlaseni, takze nakonec jsem /boot zrusil a pouzil
cely zbytek jako /.

2. Graficky a textovy instalator
Textovy instalator mi nainstaloval stejne balicky vice nez dvakrat
rychleji nez graficky. :-o Navic graficky instalotor mi nenaistaloval
zadny server pro X windows. Nepodarilo se mu detekovat video kartu a
moznost vyberu jsem v nem nenasel.

3. Konfigurace site
Pri instalaci na mne nikdy nebyl vznesen dotaz ohledne konfigurace site,
takze jsem to musel udelat posleze pomoci linuxconf.

4. LILO
Nastavil jsem si implicitni bootovani Win98, nicmene se stejne
nabootoval Linux. Takze jsem musel zasahovat do lilo.conf.
Jeste jedna poznamka: osobne mi vyhovuje v uvedenm souboru zrusit prikaz
'prompt'
a pak nastavit 'delay=30' a 'timeout=150'. Pak pri bootovani se objevi
jenom 'LILO' a mate tri sekundy na zmacknuti klavesy SHIFT. Pokud tak
ucinite, objevi se 'boot:' a mate dalsich patnact sekund na zadani, co
chcete bootovat. (To zmacknuti SHIFT jsem kdysi hledal velmi slozite.)

5. GNOME a KDE
Nikde v instalacni prirucce jsem nenasel vysvetlenu rozdil mezi GNOME a
KDE. Predpokladam, ze nekde na siti bych neco objevil, ale aspon strucna
poznamka by tam mohla byt.
Kdyz jsem nazadal ani jeden ucedeny balik, stejne se GNOME nainstaloval.

Zatim vse.

Jiri Zelinka