Problem s FAT32 vs Linux partition

Zdeněk Böhm zbohm na volny.cz
Čtvrtek Březen 30 13:33:56 CEST 2000

> Formatoval jsem pres format c: (na /s jsem bohuzel
zapomel)
> FAT32 je primarni, jestli je nastavena jako aktivni to
nevim.

> V soucasne chvili mi jde spis o to, jak dostat disk do
puvodniho stavu
> (cely na FAT32) i za cenu ztraty vsech dat.
>
> Jakou chybu dela puvodni disketa W98 ?

Pokud provedete tyto prikazy: 'fdisk /mbr' a pote 'sys c:',
docilite toho, ze prepisete master boot record disku
zavadeci sekvenci odpovidajiciho systemu (bud DOS, nebo
windows, zalezi na tom, co mate nabootovano) a ulozite na
disk soubory io.sys, msdos.sys (DOS) + dalsi, co potrebuji
Windows. Po restartu system nabehne (windows pouze do DOS
rezimu). No a puvodni windows 98 v tom mely nejakou ranu,
takze po provedeni techto prikazu se MBR (master boot
secror) naopak totalne zprasil. Reseni je jednoduche.
Pouzijte start disketu z W98SE, nebo W95OSR2 (pokud Vam
nebude vadit, zi pri startu bude sviti hlaska 'startuje
system w95':-))

Pokud chcete provozovat Linux a w98 na jednom stroji a
chcete zacit z ciste vody, doporucuji nasledujici postup
(podrobne od zacatku):

1. Nastavit v Setupu primarni bootovani z A:, nezapomenout
zapnout 'Boot up floppy seek'
2. Zastrcit funkcni startovaci disketu w98SE, nebo W95OSR2
3. Restart
4. Prave jste nabootoval Windowsovy prikazovy radek.
5. Fdisk - vytvorit primarni partition (velikost dle
uvazeni, ale aby zbylo misto na Linux), nastavit ji jako
aktivni (jedna volba v menu prg. fdisk)
6. reboot - zase s disketou
7. format c: /s
8. reboot bez diskety - staruje vam win. prikaz radek z
disku.
9. Nainstalovat podporu pro CDROM z instalacni diskety
dodane s CDROM
10. Instalace Windows (nebudu popisovat)
11. reboot se spousteci disketou od Linuxu (vytvorite pomoci
utility rawrite a boot.img souboru, ktery je na CD Linux)
12. Nastaruje instalace Linuxu
13. Pomoci Linux FDisk pridejte na disk partition extfs2 a
swap, nainstalujte linux
14. reboot bez diskety - nabehne lilo. Stisknete TAB a
muzete vybirat, co se nabootuje.

Tot vse. At se dari a nehazejte hned zbrane do obili, nebo
nam postrilite zemedelce.

S pozdravem Zdenek Bohm