Re: alien a závislosti

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Květen 4 13:48:08 CEST 2000

MK>Bohuzel vychazite ze spatne predstavy, ze balicky v distribuci jsou
MK>vytvorene autory programu. Ve skutecnosti je pakuji autori distribuce, a
MK>to obvykle i tehdy, pokud autor sam balicky vyrabi (jenom to v tom
MK>pripade maji jednodussi).

Aha. Teď jsem to pochopil. Jestli autor distribuce se rozhodne, že nazve
balíček nějakým názvem, tak to pro další kompatibilitu musí držet i v
dalších verzích. A jestli se autor jiné distribuce totéž rozhodne nazvat
jinak, pak máme stejné balíky s různými názvy. Takže jediným řešení (a
pravděpodobně neimplementovaným, jinak by spousta problémů už neexistovala)
je zavést alias názvy pro balíky.

MK>Tady zkratka chybi to, o cem se nedavno psalo na FM jako o "zdrojovem
MK>balicku", coz je obdoba autocon/automake pro vytvareni distribucnich
MK>balicku. Pak by to fungovalo treba takhle:

Tak nějak jsem si představoval, že to bude existovat. Jakýsi přenositelný
zdroják pro všechny balíčky. Upřímně řečeno, nerad bych, pokud budu jednou
programovat pod Linux, dělal zdrojáky pro x různých typů balíků. To bych se
na to raději vykašlal.

František Rybář