Re: alien a závislosti

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Čtvrtek Květen 4 14:06:03 CEST 2000

PC>Jednotny muze byt maximalne postup, nikoli vysledne zavislosti.
PC>Snad casem budou standartizovany alespon nazvy knihoven
PC>(byt zakladnich).

Co takhle zavést možnost několika aliasů alespoň pro základní knihovny?

PC>Ale opet narazite na problem s verzemi. Zavislost >= 2.1.2-8 je sice
PC>prelozitelna, ze potrebuji alespon versi 2.1.2 "neceho", ale co s tim -8.
PC>Stami mi v me distribuci -3 -10 nebo potrebuji udelat v soucasnem
PC>baliku nejakou opravu. Bude mi to chodit s mou 2.1.3?

Já nevím, ale něco jako vzestupná kompatibilita u Linuxu nechodí? Já bych
očekával, že pokud něco slinkuju s knihovnou, potom by to mělo chodit i s
vyššími verzemi této knihovny. Tak by to mělo přeci být. Já jako programátor
bych se vykašlal na knihovnu, kterou mi autoři párkrát změní natolik, že
budu muset kvůli ní pořád upravovat program. A mít takových knihoven
několik, a udržovat několik takových produktů? Tak velice rychle vyselektím
knihovny, které se takto chovají, a pošlu je do háje. A najdu jiné knihovny.

Beru, že občas programátorovi ujede ruka, a nějaká podverze má chybu, ale
takové podverze by neměly být součástí distribucí, zvláště ne na CD. A v
další podverzi by to měl programátor napravit.

FR> upgradovat celý Debian, rozhodně nemůžu stahovat celou distribuci pomocí
PC>Proc proboha celou? Kdyz se rozhodnu, ze si nejaky balik upgradnu, tak si
PC>proste stahnu ty baliky, ktere jsou potreba.

A když potřebujete uprgradovat třeba přes 100 MB, tak o tom přemýšlíte jako
o upgradu celé distribuce.

PC>alien NEBYL, NENI a NEBUDE pouzitelny na hromadne prevadeni cele
distribuce.

Asi to není nejlepší řešení.

PC>Jina jmena baliku libc6 x glibc je asi nejzretelnejsi.

Ale jak už jsem psal, to by se snadno vyřešilo aliasy. Tak holt by měl balík
několik názvů.

FR> Poslední distribuce Debianu, kterou vlastním, je z března 1999, a
novější
FR>se mi nepodařilo sehnat. Ale jinak musím říci, že kromě zastaralosti
balíků
PC>ano, novejsi neni. Novejsi verse jsou potreba jenom u nekterych programu.
PC>Bohuzel zrovna desktop programy jsou z tech, ktere se zrovna hodne
vyvyjeji

A nenašel by se někdo velice hodný, kdo si náhodou stáhl nedávno z Internetu
poslední verzi, a nepřepálil mi ji? Na vypalcd jsem Debiana nenašel.

František Rybář