alien a závislosti

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 4 16:20:00 CEST 2000

LSB - Linux Standard Base. http://www.spi-inc.org/projects/lsb

> Já nevím, ale něco jako vzestupná kompatibilita u Linuxu nechodí? Já bych
> očekával, že pokud něco slinkuju s knihovnou, potom by to mělo chodit i s
> vyššími verzemi této knihovny. Tak by to mělo přeci být. Já jako programátor

jde o to, s jak moc vysimy. glib 1.0 je uplne jine zvire nez glib 1.1.x
(pravda, ty byly vyvojove, takze se to mnenilo kazdy release) a glib 1.2. Je
nutno si ovedomit, ze jmeno a verse knihovny nemusi byt jenom jmeno a jedno
cislo. libc.so.6 je jasny, ale treba libglib.so.1.2  je dalsi. To same s treba
ncurses verse 3, 4 nebo 5 jsou uplne jine potvory. Snazi se sice implementovat
zpetnou kompatibilitu, ale ne uplne se jim to dari.

> bych se vykašlal na knihovnu, kterou mi autoři párkrát změní natolik, že
> budu muset kvůli ní pořád upravovat program. A mít takových knihoven
> několik, a udržovat několik takových produktů? Tak velice rychle vyselektím
> knihovny, které se takto chovají, a pošlu je do háje. A najdu jiné knihovny.

Proc? Muzu stale pouzivat tu starou stabilni. Pravda, moc programu pro glib
1.0.x uz nenajdete. Jinak se takto nekompatibilni verse knihoven bezproblemu
koexistuji a linker najde tu spravnou.

> Beru, že občas programátorovi ujede ruka, a nějaká podverze má chybu, ale
> takové podverze by neměly být součástí distribucí, zvláště ne na CD. A v
> další podverzi by to měl programátor napravit.

souhlas.

> A když potřebujete uprgradovat třeba přes 100 MB, tak o tom přemýšlíte jako
> o upgradu celé distribuce.

> distribuce.
>
> Asi to není nejlepší řešení.

> Ale jak už jsem psal, to by se snadno vyřešilo aliasy. Tak holt by měl balík
> několik názvů.

to samozrejme lze (hint Provides:). Ale zde je prroblem, ze zatim nejsou
cislovane (aspon v Debiane), tj. nemuzu napsat Procides: glibc (>= 2.1.2-8),
resp. bude to ignorovano a tak nektere zavislosti stejne nebudou uspokojeny.
Nevim proc tomu tak je, ale co jsem slysel, tak je to "feature".

> novější
> balíků
> vyvyjeji
>
> A nenašel by se někdo velice hodný, kdo si náhodou stáhl nedávno z Internetu
> poslední verzi, a nepřepálil mi ji? Na vypalcd jsem Debiana nenašel.

.iso image potato existuji (neoficialni). Vypalovat to v soucasnosti uz asi
nema cenu. Do mesice (ted uz snad doopravdy) by 2.2 mel byt skutecnosti.
(viz. signatura. zrovna se mrska nejak trefila)

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

* Joy sees a potato running down the street and shouting "I'm late! I'm late!" ;))