*Emacs a viry (Was: Re: Pozor na virus I love you)

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Pátek Květen 5 11:10:11 CEST 2000

"mario" <mario na itnet.cz> writes:

> ... zakladni poucka pro kazdeho uzivatele e-mailu (alespon ja to
> kazdemu opakuji nekolikrat) zni: neotvirat prilohy, pokud si nejsem
> stoprocentne jisty, ze jsou z duveryhodneho zdroje. a co muze byt
> duveryhodneho na priloze, ktera nese nazev "zamilovany dopis pro
> tebe" a prijde mi od manazera spolku pro ochranu zvirat.

Nevidim jediny duvod, proc by mi manazer spolku pro ochranu zvirat
nemohl posilat zamilovane dopisy. Ze je dava do prilohy je take jeho
vec.

Bezny uzivatel ma mit moznost bezpecne si precist jakykoliv mail,
otevrit jakoukoliv prilohu. Tvurci SW by mu tuto moznost meli umoznit.
(Napr. pres dalsi konto, pod kterym lze spoustet vselijake programy
bez nebezpeci, ze se poskodi soubory ulozene pod "primarnim" kontem,
pripadne pres jine mechanismy).

> proste, dokud se to bude svadet jen na nedokonalost sw a nekdo nerekne
> na rovinu, ze to zpusobilo problem vsem blbcum, kteri si otevrou kazdou
> hovadinu s naznakem nahyho zadku (nebo milionoveho vydelku) v pozadi,
> budeme mit stale plno takovych utoku.

Podle me to neni problem hloupych uzivatelu, ale SW prumyslu, ktery
neni ochoten kvalitni reseni poskytnout. Na spatnych resenich se vzdy
dalo vydalat vic penez - uzivatel musi upgradovat, platit podporu,
kupovat antivirove programy, ...

Samozrejme, ze faktor blbosti uzivatele nelze softwarove osetrit, ale
hranici zvedavost/blbost je mozne posunout.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR