Re: alien a závislosti

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pátek Květen 5 13:16:45 CEST 2000

Dobrý den,

PK>Zakladni knihovny maji aliasy libc.so.6 apod. :)

Myslím aliasy na názvy balíků (deb,rpm, apod.)

PK>To neni takova sranda udelat knihovnu, ktera je zcela zpetne kompatibilni
PK>(specialne, kdyz je to binarni kompatibilita), zvlaste kdyz v te stare
PK>verzi udelate nejaky kiks v navrhu (nikoli implementaci), ktery byste rad
PK>napravil (a nechcete, aby vysledek dopadnul jako Windows 95).

To je určitě pravda. Určitě každého programátora štve, když musí tahat
balast, který vznikl v jeho slabé chvilce. Ale na druhé straně by
kompatibilita měla být prakticky zaručena po několika málo vydaných verzích,
kde by se tyhle věci měli vybít.

Vždyť si představte sám, jaké by to bylo, kdyby Linux měnil funkce volání
jádra tak, že každou chvíli by se musely přepsat všechny programy na Linux.
Za chvíli by vám spousta lidí z Linuxu utekla. Proto si myslím, že u
(zejména u široce používaných) knihoven by slovo jako kompatibilita s
nižšími verzemi mělo mít trochu zvuk.

František Rybář