OT: Re: Uzivatelska pritulnost Linuxu

Ladislav Michl Ladislav.Michl na seznam.cz
Sobota Květen 6 16:34:06 CEST 2000

zdravím,

původně jsem tohle všechno chtěl ignorovat, ale některé věci mě zvedají ze
židle...

On Sat, 6 May 2000, Petr Tesarik wrote:

> Aplikace pro Linux si casto pisou programatori sami pro sebe. Jenomze
> potreby programatora jsou dosti odlisne od potreb ostatnich lidi -

správně. linux patří pod stůl a na stoly nadšenců. abyste z něj dostal
maximum (to je minimum co od systému chci :-)), musíte poměrně dost
vědět. pokud se zajímáte o multimedia a grafiku zkuste BeOS.

> bojim se proto, ze snaha vytvorit Linux pro uzivatele je prinejmensim
> problematicka, protoze tvorit neco pro uzivatele, co sam nevyuziju,
> jednak neuspokojuje, jedna to nikdy nebude plne funkcni.

v tom případě nastupuje komerce a programování na zakázku. pokud se vám
zdá tento model lepší, proč nepsat pod WinNT? jsou _docela_ stabilní.
BTW myslíte, že Word je PLNĚ funkční? přiznávám, programování pod Win
mě teď zrovna živí a taky přiznávám, že v aplikacích nechávám chyby o
kterých vím. není to lenost ani neschopnost, ale čas strávený opravami mi
nikdo nezaplatí. zkrátka, pokud se chyba projevuje jen zřídka, lidi si na
ni zvyknou...

> Podivejte se treba na klienty pro IRC nebo pro ICQ - hackeri to
> pouzivaji a tak jsou ti klienti propracovani a pouzitelni. Neco na
> zpusob PowerPointu nepotrebuji a tak uspokojiva aplikace dodnes
> neexistuje.

viděl jste někdy co leze z PowerPointu? myslíte, že je uspokojivý? uvedu
malý příklad. u nás na fakultě (el. stroje VUT Brno) nakoupili několik
projektorů, na počitadlech běží Win98 a PowerPoint. stálo to SPOUSTU
pěněz. teď to vypadá tak, že na projekčním plátně lítají barevné nápisy z
různých směrů a dějí se tam nevídané efekty. jen informací nějak ubylo...
proti tomu bych postavil skvělou slide show prof. Melkese z ústavu
matematiky. používá jen starý meotar a typograficky i obsahově dokonalé
slajdy. přál bych vám vidět tu nádheru... a v čem že se tak pěkné věci
dají dělat? jistě jste uhodli, je to TeX.

s pozdravem ladislav michl