Uzivatelska pritulnost Linuxu

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Květen 6 22:02:20 CEST 2000

On 6 May 2000 17:37:46 +0200, František Rybář wrote:

: Programoval jste někdy pro Windows? Rád byste přešel na programování pod
: Unix, protože nemusíte číhat všude zradu. Win API je zmatené a plné chyb.

No, mal som moznost kratko nahliadnut do Motifu,
Qt aj do Gnome a ze by mi to pripadalo krasne,
logicke a bezchybne, sa tiez neda povedat :-)

Pokial ide o systemove veci, zalezi na tom, co robite -
faktom je, ze Win poskytuje dost API, ktore treba pod
Unixom doprogramovavat.

Naposledy som potreboval pre rychly test malickost - named
pipe, ktora zachovava hranice sprav. Windoze - desat
minut hladania v helpoch, dvadsat minut programovania
a bohovania nad niektorymi "features", nad ktorymi
zostava rozum stat, a bolo.

V Unixoch clovek pouzije msgsnd/msgrcv a tyzden nahana,
kde ake msg id zostalo v systeme visiet. Navyse skuste
select-ovat na msgrcv a zaroven normalnych filedeskriptoroch -
smola, nejde to a obchadzky maju jednu spolocnu vlastnost,
a sice ze su hnusne. A teraz ktore API je lepsie?

Potom treba takuto komunikaciu urobit medzi viacerymi
pocitacmi a moze sa to cele prerobit. NT-ckovske pipy
idu aj medzi pocitacmi.

Dalej som potreboval write one / read many lock, ktory
nerobi rozdiely medzi threadmi jedneho procesu a roznych
procesov. Lamal som si hlavu, pytal sa na sieti a vysledok
bol, ze to na Unixoch nejde! (neratam moznost komunikacie
s externym lock managerom, to z dovodov rychlosti
neprichadzalo do uvahy). Pthreads tuto moznost
predpokladaju, ale naimplementovana nie je. Lockovanie
nejakeho suboru vyzeralo nadejne, lenze to medzi
threadmi jedneho procesu nefunguje.

Unixy tiez IMHO trpia tym, ze okrem POSIX-u (single unix
spec. a.p.) a povedzme X11 a Motifu nie je "industry
standardom" v podstate nic ako-tak moderne. Technologie
typu COM, Active-X a.p. maju mozno problemy, ale funguju
a pouzivat ich dokaze kazdy priemerne inteligentny programator
po troch dnoch studia. Ukazte mi, kolko ludi z Linuxoveho
sveta ma sajn o ORBit-e, Java beans a.p., v kolkych
dobrych knizkach si mozu tieto veci nastudovat a ked aj
sajn maju, na co im tieto znalosti v praxi asi tak su :-(

Toto je IMHO problem, ktory je pre dalsi vyvoj
rozhodujucejsi ako podpora klikacov. Bez komponentovych
technologii sa akykolvek vacsi vyvoj robi velmi tazko
a na Linuxe su zatial v plienkach. Nieco sa uz deje,
ale naskok Win je tu obrovsky, navyse Windoze riesenie
poskytuje na rozdiel od Corby daleko vyssiu vykonnost,
pokial komponenty bezia na jednom stroji.

: Zkrátka v životě si můžete někdy vybrat. Buď celý život Windows, nebo Linux.
: Mnoho lidí bylo ve svém povolání dokazovat, že Linuxy umí líp, než Windows.
: A dělají to, protože chtějí dělat s lepším systémem. Pokud jim vůbec byla
: dána šance. Je to tak trochu jako, že si každý chlap musí vybojovat, aby měl
: hezkou holku, a nečekat, co na něho zbyde. Tak i někdy se vyplatí i to
: srovnání provést.

Ach jo - preto som sa asi doteraz neozenil. To mam z toho,
ze programujem pod Win aj pod Unixami :-)

Zdravi
--
				Stano