Re: Uživatelská přítulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Květen 7 20:32:43 CEST 2000

Dobrý den,

DK>System klavesovych zkratek mi v GNOME prijde naprosto genialne
DK>vyreseny uzivatel proste jen najede na na polozku v menu, stiskne
DK>klavesovou kombinaci a ma vytvorenou zkratku. Co si prat vic?

Díky!!!

FR>Možná je problém ten, že tady přece primárně nejde o napodobení Windows.
FR>ta mezivrstva by tam měla být. A podle mě je to jenom tenounká slupečka
na
FR>tom, co Linux umí jako standard. Raději budu psát dopisy ve WYSIWYG
FR>prostředí, než v TeXu. Vsaďte se, že je takto rychlejší napsat knihu?

DK>Pokud mate uz hotova makra (nepredpokladam, ze budete psat pro kazdou
DK>knihu nova), klidne bych se vsadil, ze vam LyX praci prilis neurychli.

Otázka je, kolik knih v životě píšete, a jak složité je vytvoření maker. Ale
nerad bych to rozebíral, protože psaní v TeXu je pro mě stejně jasné, jako
problémy šamanů v Africe. Knihy se ale nepíšou jenom v TeXu či nadstavbách,
ale třeba v tom Wordu či jinde.

FR>Nikdo nechce prostředí pro idioty. To Windows taky není. Jako obyčejný
FR>uživatel i ve Windows narazíte na spoustu problémů. Ideálem prostě je,
aby
FR>nebylo pořád nutné pro instalaci a konfiguraci používat editaci různých
FR>.conf a hexa editor. Záměrně to přeháním, ale to je princip.

DK>Ano, regedit ma neco do sebe... :-))

Ale také má Windows Ovládací panely, které jsem měl na mysli při psaní
dopisu. A nejsou zase tak špatně vyřešeny. Máte specifický hardware, nebo
modul. Přidáte prostě plugin a je součástí ovládacích panelů. Tohle Linuxu
chybí. A opravdu chybí.

Jo, regedit nic moc. Já osobně do něj moc často nelezu. Ale zase má to jeden
klad. Konfigurace VSECH programu je jednotna, jsou to prostě hodnoty
seřazené do stromové struktury. I když implementace Microsoftu je něco
příšerného.

František Rybář