Re: Uživatelská přítulnost Linuxu

sKIm xspace03 na fest.stud.fee.vutbr.cz
Neděle Květen 7 20:42:00 CEST 2000

> Já si osobně myslím, že na dobrý desktop už jednotliví nadšenci
> nestačí. Že model, kdy si každý nabastlí, co potřebuje, je vhodný
> jenom na malé projekty. A na další věci je přeci jenom potřeba
> profesionálně řízený tým. Podle mého je to znát na Linuxu na několika
> místech. Žádný nadšenec, ani skupinka nadšenců není schopná nahradit
> Netscape. Podle mého odhadu X Server taky nenaprogramovala skupinka
> nadšenců. Stejně tak něco ve stylu Office. Atd. To je podle mého
> hlavní problém, proč v některých věcech Linux silně zaostává. Jednou
> [...]

To je fakt pekny nazor - S tim absolutne nesouhlasim.
Tak pokud se divate po otevrene komunite - zakladni priklad je jadro
linuxu - tak zjistite ze jdou delat dobre produkty.
jinak jste trochu pozapomel nebo to nevite jaky byl puvodni navrh tohoto
systemu - Mel to byt system, ktery mel mit strasne moc jednoduchych
programku, ktere jsou mozny spojovat a kombinovat do takove podoby, aby to
vyhovovalo uzivatelum. To znamena - priklad treba icq - je to dobry napad
- ale to co bylo na zacatku bylo o hodne pouzitelnejsi nez tedkom -
protoze tam mate milio vseliakych blbosti, ktere nikdo nepotrebuje - proc
treba ten program neni rozdelen na vice malych, treba chat,posilani zprav,
posilani souboru - potom se to da lepe odladit - da se to odinstalovat
atd. Celkem nesporne vyhody - A hlavne potom se da system pouzivat i pro
desktopy - Ja treba pouzivam vyhradne linux - pripojeni na internet, psani
textu, programovani, cteni mailu, kresleni obrazku, delani html atd.
Ale ke kazdemu odvetvi je strasne moc programu - i k tem textum - pouze to
nehledate a nepouzivate a bojite se ze to bude moc slozite.
Fakt nechapu proc pouzivat nejaky word - kdyz chci napsat jednoduchy text
- to si potom musim koupit novy pocitac? - hrat si s konvertem ze starych
verzi? - porad mi to dela neco jineho - atd.
V linuxu je treba siag office - cestina uz myslim funguje - abiword -
cestina uz funguje - staroffice - je to tezkopadne - lyx - cestina funguje
- latex - tex. A to urcite neznam vsecky.
A neni to zas tak slozite - jenom to nedovede moc lidi ucit.
Linux treba jde udelat tak aby vubec nemel uzivatel pristup do konzole
nebo do X windows nebo kdovikam. Proste jenom musi byt clovek ci firma
ktera to nastavi.

zdravim

Michal Spacek student of fee VUT Brno Debian user, TeX user
 e-mail: xspace03 na stud.fee.vutbr.cz   http://www.purk.skm.vutbr.cz/~spacek4
 ICQ: 66962942                        http://bob.purk.skm.vutbr.cz/~mike
				      http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xspace03