Uzivatelska pritulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Květen 7 21:39:11 CEST 2000

Dobrý den,

předem napíšu, že váš názor se mi moc líbil. Trochu zahrnuje můj pocit, že v
Linuxu chybí standardy. A takto vzniklý bordel potom ztěžuje situaci
vývojářům aplikací. Některé věci jsou dost nedomyšlené. I když základ (ten
dole) je pěkný. Linux zatím myslí pouze v ANSI C a to mu škodí.

>No, mal som moznost kratko nahliadnut do Motifu,
>Qt aj do Gnome a ze by mi to pripadalo krasne,
>logicke a bezchybne, sa tiez neda povedat :-)

Bohužel. :-(

>Pokial ide o systemove veci, zalezi na tom, co robite -
>faktom je, ze Win poskytuje dost API, ktore treba pod
>Unixom doprogramovavat.

Windows udělal přesně to, co mi opravdu v Linuxu chybí. Dodal spousty
knihoven, které řeší dost užitečných věcí. A někdy na dost vysoké úrovni.

>Naposledy som potreboval pre rychly test malickost - named
>pipe, ktora zachovava hranice sprav. Windoze - desat
>minut hladania v helpoch, dvadsat minut programovania
>a bohovania nad niektorymi "features", nad ktorymi
>zostava rozum stat, a bolo.

To je fakt. Ve Windows se věci řešit dají. Člověk sice kroutí nad něčím
hlavou, ale dá.

>Potom treba takuto komunikaciu urobit medzi viacerymi
>pocitacmi a moze sa to cele prerobit. NT-ckovske pipy
>idu aj medzi pocitacmi.

Ach jo :-((.

>Dalej som potreboval write one / read many lock, ktory
>nerobi rozdiely medzi threadmi jedneho procesu a roznych
>procesov. Lamal som si hlavu, pytal sa na sieti a vysledok
>bol, ze to na Unixoch nejde! (neratam moznost komunikacie
>s externym lock managerom, to z dovodov rychlosti
>neprichadzalo do uvahy). Pthreads tuto moznost
>predpokladaju, ale naimplementovana nie je. Lockovanie
>nejakeho suboru vyzeralo nadejne, lenze to medzi
>threadmi jedneho procesu nefunguje.

Tak to je teda síla! To je opravdu dost slabé.

>Unixy tiez IMHO trpia tym, ze okrem POSIX-u (single unix
>spec. a.p.) a povedzme X11 a Motifu nie je "industry
>standardom" v podstate nic ako-tak moderne. Technologie
>typu COM, Active-X a.p. maju mozno problemy, ale funguju
>a pouzivat ich dokaze kazdy priemerne inteligentny programator
>po troch dnoch studia. Ukazte mi, kolko ludi z Linuxoveho
>sveta ma sajn o ORBit-e, Java beans a.p., v kolkych
>dobrych knizkach si mozu tieto veci nastudovat a ked aj
>sajn maju, na co im tieto znalosti v praxi asi tak su :-(

To je přesně to, co mi začíná vadit. Linux zatím trpí tím, že pokud se
bavíte s Linuxáky, tak programování je programování na jádře, nebo
hardwarových ovladačů. A to převážně. Chybí tu trochu větší standardizace
pro vývojáře aplikací. To je podle mého hlavní problém Linuxu.

>Toto je IMHO problem, ktory je pre dalsi vyvoj
>rozhodujucejsi ako podpora klikacov. Bez komponentovych
>technologii sa akykolvek vacsi vyvoj robi velmi tazko
>a na Linuxe su zatial v plienkach. Nieco sa uz deje,
>ale naskok Win je tu obrovsky, navyse Windoze riesenie
>poskytuje na rozdiel od Corby daleko vyssiu vykonnost,
>pokial komponenty bezia na jednom stroji.

Naprosto souhlasím.

>: Zkrátka v životě si můžete někdy vybrat. Buď celý život Windows, nebo
Linux.
>: Mnoho lidí bylo ve svém povolání dokazovat, že Linuxy umí líp, než
Windows.

>Ach jo - preto som sa asi doteraz neozenil. To mam z toho,
>ze programujem pod Win aj pod Unixami :-)

František Rybář