Uživatelská přítulnost Linuxu

Jaroslav Gratz xgratz01 na stud.fee.vutbr.cz
Pondělí Květen 8 01:21:57 CEST 2000

On Sun, 7 May 2000, Pavel Janík ml. wrote:

>    > Většinou ale vytuhne tak, že se snaží naalokovat veškerou RAM a pak spadne
>    > což mě dost točí, protože s sebou bere i jiné aplikace.
>
> hmm, ale tady bude chyba jinde než v Mozille. Pokud spadnou i jiné aplikace
> (opravdu?) tak je chyba v systému.

Proč chyba v systému? Proces zavolá malloc(), kernel vrátí 0 protože
žádná RAM není k dispozici a je jen věc programátora co se teď stane. Buď
to klidně ignoruje a do nepřidělené paměti se pokusí něco zapsat a
následně kernel proces nedobrovolně ukončí, nebo se ukončí dobrovolně
sám, popřípadě chvíli počká a pak zkusí alokaci znovu. Bohužel nejčastější
varianty jsou první a druhá. Třeba X server se dobrovolně ukončí po tom co
zjistí že nemá RAMku. A s ním i všechny z něho spuštěné procesy.

S pozdravem
Jaroslav Gratz