Uzivatelska pritulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Květen 8 10:04:18 CEST 2000

Dobrý den,

FR>Windows udelal presne to, co mi opravdu v Linuxu chybi. Dodal spousty
FR>knihoven, ktere resi dost uzitecnych veci. A nekdy na dost vysoke urovni.

MD>Myslite treba knihovny pro kompresi (libz), pro praci s obrazky
MD>(lib{gif|jpeg|png|tiff}) a spousty dalsich?

Myslím například jednotné knihovny pro lokalizaci pro celý systém a všechny
jazyky. Zatímco v Linuxu si to každý jazyk a pomalu každá větší aplikace
bastlí sama po svém. Jednotné knihovny pro záíkladní dialogy, které
například způsobují, že při ukládání souboru můžete vytvořit nový adresář a
do něj uložit. Knihovny pro komponentovou architekturu, která podporuje
vývojáře.

>V linuxu je spousta uzitecnych knihoven, jen je nikdo nepovazuje za
>soucast operacniho systemu, <FLAME>nastesti</FLAME>

Já myslím, že to je pouze filozofický problém. Je třeba bash součástí
systému? V zásadě není, bez něj to také funguje. A stejně je to v Linuxu
prakticky standard. Apod. Já bych to otázku položil jinak. Co je, nebo není
standartizováno. Moc toho není.

Na druhé straně bych velice rád viděl, kdyby součástí systému bylo jednotné
schéma lokalizace a s tím související knihovny. Myslím, že to naneštěstí tak
není. Stejně tak jako další knihovny. To je můj názor.

Já nemám nic proti Linuxu, naopak se snažím na něj co nejrychleji a nejvíce
přejít. Má mnoho pěkných stránek, ale chybí tomu v některých případech
standardy. Ono to jednou všechno přijde, snad.

František Rybář