Uzivatelska pritulnost Linuxu

Petr Balas petr na petrbalas.nospam.cz
Pondělí Květen 8 11:31:15 CEST 2000

Hi

"František Rybář" <postovni.holub na atlas.cz> wrote in message
news:000201bfb8c5$cbe035c0$337414d4 na ponkrac...

> Myslím například jednotné knihovny pro lokalizaci pro celý systém a
všechny
> jazyky. Zatímco v Linuxu si to každý jazyk a pomalu každá větší aplikace
> bastlí sama po svém. Jednotné knihovny pro záíkladní dialogy, které
> například způsobují, že při ukládání souboru můžete vytvořit nový adresář
> do něj uložit.

KFileDialog v KDE nebo GnomeFileEntry v Gnome?

> Knihovny pro komponentovou architekturu, která podporuje
> vývojáře.

Gnome ci KDE. Zatim sice ne zcela vyspele, ale docela nadejne se
vyvijejici. Jenom jaksi nejsou zdaleka jen pro Linux a tak nevim,
zda je budete pocitat.

> Já myslím, že to je pouze filozofický problém. Je třeba bash součástí
> systému? V zásadě není, bez něj to také funguje. A stejně je to v Linuxu
> prakticky standard. Apod. Já bych to otázku položil jinak. Co je, nebo
není
> standartizováno. Moc toho není.

Pokud budu mit Linux server, tak nechapu, proc by na nem mela byt nejaka
knihovna pro lokalizaci. Ostatne proc by tam melo byt vubec nejake GUI?

Pokud budu delat jednodisketovy Linux (napr. router), tak proc by mel bash
zabirat pulku diskety?

> Na druhé straně bych velice rád viděl, kdyby součástí systému bylo
jednotné
> schéma lokalizace a s tím související knihovny. Myslím, že to naneštěstí
tak
> není. Stejně tak jako další knihovny. To je můj názor.

Na toto misto aspiruje Gnome a KDE. Zatim ani jedno neni dospele, ale
oboje vypada do budoucna nadejne.

Jo a jeste si zkuste stahnout glade a chvili si s nim pohrat - velice hezka
vec.
(http://freshmeat.net/appindex/1998/06/16/898004913.html)

> Já nemám nic proti Linuxu, naopak se snažím na něj co nejrychleji a
nejvíce
> přejít. Má mnoho pěkných stránek, ale chybí tomu v některých případech
> standardy. Ono to jednou všechno přijde, snad.

Kouzlo Linuxu je v tom, ze casto vznikne vice konkurujicich si pristupu a
tam
se muze v praxi ukazat, ktery je lepsi. A poradne GUI na Linuxu je jeste
stale
ve stadiu prirozeneho vyberu. Na druhou stranu prave ona konkurence zene
obe strany do co nejvyssi rychlosti, aby uspela prave ta jejich :-)

Petr Balas (petr at petrbalas dot cz)