Uzivatelska pritulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Pondělí Květen 8 15:37:31 CEST 2000

FR>Knihovny pro komponentovou architekturu, která podporuje
FR>vývojáře.

>Gnome ci KDE. Zatim sice ne zcela vyspele, ale docela nadejne se
>vyvijejici. Jenom jaksi nejsou zdaleka jen pro Linux a tak nevim,
>zda je budete pocitat.

Budu je počítat, až to bude standard. Je úplně jedno, kolik systémů to
používá.

PB>Pokud budu mit Linux server, tak nechapu, proc by na nem mela byt nejaka
PB>knihovna pro lokalizaci. Ostatne proc by tam melo byt vubec nejake GUI?

Nechápu, proč by muselo být lokalizováno pouze GUI. Takový mc byl také
lokalizován a GUI nepotřebuje. A lokalizace se serverů také dotýká. Nebo
mod_czech není lokalizace?

FR>Na druhé straně bych velice rád viděl, kdyby součástí systému bylo
FR>jednotné
FR>schéma lokalizace a s tím související knihovny. Myslím, že to naneštěstí
FR>tak není. Stejně tak jako další knihovny. To je můj názor.

PB>Na toto misto aspiruje Gnome a KDE. Zatim ani jedno neni dospele, ale
PB>oboje vypada do budoucna nadejne.

A co textové aplikace? Proč pouze GUI má být lokalizováno?

PB>Jo a jeste si zkuste stahnout glade a chvili si s nim pohrat - velice
hezka
PB>vec.

Zkusím, a dám později vědět.

PB>Kouzlo Linuxu je v tom, ze casto vznikne vice konkurujicich si pristupu
PB>a tam se muze v praxi ukazat, ktery je lepsi. A poradne GUI na Linuxu
PB>je jeste stale ve stadiu prirozeneho vyberu. Na druhou stranu prave
PB>ona konkurence zene obe strany do co nejvyssi rychlosti, aby uspela
PB>prave ta jejich :-)

Bohužel, Vaše nadšení nesdílím. Historie ukazuje, že nezvítězí to nejlepší,
ale to, co má nejlepší marketing. Proberte si vynálezy, a zjistíte, že
všeobecné rozšíření se řídí trochu jinými kritériemi. Třeba tím, co je
líbivější, nikoli funkčnější.

Obecně vítězí dobré věci jenom tehdy, pokud o tom rozhoduje výběrová komise
složená z lidí, kteří vědí o co jde. Tak se třeba rozhodlo o standardu X
Windows.

František Rybář