Chovani systemu pri nedostatku pameti (was: Uzivatelska ...)

Tomas Potok potok na redbull.dcs.fmph.uniba.sk
Úterý Květen 9 08:46:35 CEST 2000

On Tue, 9 May 2000, Petr Cech wrote:

> to, to je

> co byste navrhoval delat? kdyz neni pamet, tak proste nemam kam forknout, ...

Asi ako tu uz niekto hovoril, vyhradit cast pamati pre system-critical
casti presne ako na ext2.

Alebo mozno by sa dalo nieco podobne zabezpecit aj v userspace, napr. by
sa kazdy casovy interval monitorovala velkost pamati a v pripade nudze by
sa proste zavolalo zopar skriptov z init.d/xx stop. Je to samozrejme
nesystemove, nespolahlive, neobecne (nie vzdy bezia zbytocne sluzby) ..atd.

> to neni pravda. na l-k jsou o tom porad nejake flamy, ale protoze se zatim
> nenaslo reseni, tak se do toho moc nehrabe. Jinak nejake zmeny ve vm jsou snad
> v kazdem jadre (2.2.x i 2.3.x)

Hmmm..ako sa to riesi na inych systemoch? Nemyslim tym Windows, lebo tie
maju podobne problemy a ked sa im minie swap, idu velmi rychlo (pekne
cesky) "do kytek".

Co na to VMS? Ine unixy?

Tomas