OFFTOPIC - linux a uzivatele v organizaci (k diskuzi o pritulnosti)

mao na me38.nri.cz mao na me38.nri.cz
Úterý Květen 9 13:24:00 CEST 2000

On Tue, May 09, 2000 at 10:25:20AM +0200, Michal Hajek wrote:
>   predem rikam, ze pres 7 let pracuju s UNIXem (HP-UX) a nedam
> na nej (UNIX) dopustit. Jako terminal k HP-UXu pouzivam(e)
i hp-ux ma sve musky. napr ze pokud mate "pouze" system je tam ANSI C
kompiler ?

> minutu po nasazeni bych skoncil na tom, ze mi uzivatel ukaze CD
> s programem, ktere potrebuje k praci a ktere proste pod Linuxem
> nepusti (odborne veci). Podminka nutna je v tomto pripdade win32
> kompatibilita (nebo jak to rict :-).
podivejte se na stranky vmwaru tam jsou success stories :)

>   Dovedu si predstavit, ze pokud nekdo sefuje firme, ktera ma
> minimalni potrebu komunikace se subjekty, se kterymi se nelze
> domluvit (statni sprava a podobne), muze nasadit svym zamestancum
> Linux a StarOffice (za ktery by ovsem musel zaplatit, nebo ne,
> kdyz by to bylo ve firme ?). Bude se ovsem muset taky pripravit
> na to, ze pokud zamestna "normalniho" cloveka, ktery ma doma PC,
> narazi na nekompatibilitu v datech - i v mysleni (proc to nejde,
> kdyz doma mi to jde ?) Atd.

to nejni pravda. nedavno jsem potreboval neco udelat. a schanel jsem
brigadniky. ozvala se mi zenska, ale nemela pocitac takze jsem
ji pujcil starou 486 s RH4.2. jednalo se o konrolu textu.
a naucila se s tim pracovat behem 2 hodin. Predtim nevidela
nic jineho nez windowsy. udelal jsem ji na vsechno scripty a bylo to.

>   Linux je z meho hlediska alternativa k jinym OS pro servery,
> pro bezny uzivatelsky desktop _v_bezne_organizaci_ to tak neni
> a jak to vypada, asi ani dlouho nebude....

to zalezi. pokud prituhne atmosfera kolem softwaroveho piratstvi tak
je mozne ze nekterym organizacim ani nic jineho nezbyde.
Zachvili bude opravdu normalni ze bude clovek pripojen na internet.
no a kdyz si neco nekoupite tak vas proste ten software naboznuje.
policie dostane echo a za dve minuty uz vam vykopavaji dvere samozrejme
ose soudnim prikazem v ruce ani Ctrl+alt+del nezmacknete.
(a nerikejte ze pokud pracujete i doma tak tam mate zvlast licenci :)

role linuxu muze byt jina nez server nebo desktop.
u nas se windows nepouzivaji k experimentum. copak vime kdy se polozi ?
vsichni co tu znam a pisi software na rizeni tak je v DOSu.  linux je to
otevreny system. pro zachazeni s informacemi jako delany. Muzete mit jsitotu ze
Vas autor neproda konkurenci. Muzete mit jistotu co vsechno obsahuje. A to je k
nezaplaceni. muze to byt soucasti nejakeho komplexniho reseni. napr nejake
monitorovaci systemy, "chytre" domy atd. jestli se v linuxu trochu vzmuzou
multimedia tak vidim uplatneni velmi optimisticky. Za chvili muze jeho nasazeni
byt jeste castejsi nez jsou desktopy.

mao