OFFTOPIC - linux a uzivatele v organizaci (k diskuzi o pritulnosti)

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Čtvrtek Květen 11 10:36:11 CEST 2000

mao na me38.nri.cz wrote:

> i hp-ux ma sve musky. napr ze pokud mate "pouze" system je tam ANSI C
> kompiler ?

Neni. Na co ? Nejsme vyvojova firma, kernel "zkompilovat" jde a na moje
placani staci to, co tam je. A pokud bych mel potrebu neceho vic,
nainstaluju GCC.

> podivejte se na stranky vmwaru tam jsou success stories :)

To jako ze bych u lidi nasazoval VMware ?? dobry vtip :-)
U Microsoftu jsou mimochodem urcite taky success stories :-)))

> to nejni pravda. nedavno jsem potreboval neco udelat. a schanel jsem
> brigadniky. ozvala se mi zenska, ale nemela pocitac takze jsem

NEMELA pocitac a stala o praci. Pokud ale prijdete k nekomu,
kdo s nim denne rutinne dela -dela v podstate, co chce-, a dela
pod windows, musite mit sakra pevnou pozici, abyste mu vnutil Linux,
kde neudela NIC, co mu nenachystate predem. Jsou urcite lidi, kterym
by to nevadilo. Ovsem vic je takovych, se kterymi byste se nekolikrat
denne dohadoval, pro nejde to a to a jak je to, co jde, slozite.
Pokud delate ve firme (vetsi), kde je to jinak, mate stesti.

> to zalezi. pokud prituhne atmosfera kolem softwaroveho piratstvi tak
> je mozne ze nekterym organizacim ani nic jineho nezbyde.
> Zachvili bude opravdu normalni ze bude clovek pripojen na internet.
> no a kdyz si neco nekoupite tak vas proste ten software naboznuje.
> policie dostane echo a za dve minuty uz vam vykopavaji dvere samozrejme
> ose soudnim prikazem v ruce ani Ctrl+alt+del nezmacknete.
> (a nerikejte ze pokud pracujete i doma tak tam mate zvlast licenci :)

Bez vztahu k puvodnimu tematu:
a) to nema logiku, co rikate.
Pokud bude software takto hlidany, pak bude hlidany na vsech
platformach. A bude uplne jedno, jestli vas nabonzuje z Linuxu,
nebo z windows. Takze by se koupit musel v kazdem pripade.
Ovsem stejne si myslim, ze stejne jako seriove cislo u pentia by
i takovy software velmi rychle zmizel :-)

b) jsou patrne i opacne trendy, stale vice softwaru je GPL, nebo
   freeware

> role linuxu muze byt jina nez server nebo desktop.
> u nas se windows nepouzivaji k experimentum. copak vime kdy se polozi ?

no sakra doufam, ze z vaseho oboru se toho moc nepolozi :-)))

> vsichni co tu znam a pisi software na rizeni tak je v DOSu.  linux je to
> otevreny system. pro zachazeni s informacemi jako delany. Muzete mit jsitotu ze

zachazeni s informacemi ??

> Vas autor neproda konkurenci. Muzete mit jistotu co vsechno obsahuje. A to je k

Muzete, ano. Pokud projdete vsechny zdrojove kody a pochopite je, pak
ano, pak tu jistotu mate.

> nezaplaceni. muze to byt soucasti nejakeho komplexniho reseni. napr nejake
> monitorovaci systemy, "chytre" domy atd. jestli se v linuxu trochu vzmuzou
> multimedia tak vidim uplatneni velmi optimisticky. Za chvili muze jeho nasazeni
> byt jeste castejsi nez jsou desktopy.

Souhlasim. bohuzel prave v oblasti multimedii aplikace pro Linux
maji co dohanet. Kouknete se do treba archivu konference, kazdou chvili
se nekdo pta na neco z te oblasti a odpovedi jsou vesmes "bohuzel".

Michal Hajek

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz
Sprava NIS                       http://www.nspuh.cz
NsP Uherske Hradiste          phone : voice +420 0632 529 204
Purkynova 365                         fax   +420 0632 551 014
686 68 Uherske Hradiste  Czech Republic     ICQ UIN: 14290832