Uzivatelska pritulnost Linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Květen 9 16:01:15 CEST 2000

On Tue, 9 May 2000, Ivo Hanuska wrote:

> [...]
> si ma vybrat. Ktery window manager pouzit, ktery software jak jej ma
> nainstalovat a podobne. Pokud chceme Linux pouzivat jako WorkStation pak se
> musi najit nekdo/neco, kdo provede dukladnou cistku a stanovi jak se co bude
> delat a k cemu je jaka knihovna. Protoze jinak je vsechno "kazdej pes jina
> ves". Kazdy programator dela vsechno jinak, nez ten druhy. Bohuzel v
> prostredi, kdy kazdy dela stejnou vec jinak a vsechno existuje v 100
> variantach, napsanych 100 ruznymi lidmi, je situace velmi neprehledna a laik

Typicky nazor cloveka odkojeneho Wiry, ktery je NESTASTNY, ze ma na
vyber!!!

Tohle neni chyba, to je dobra vlastnost, ze si muzu vybrat to, co my
vyhovuje.

> [...]
> Ford. Udelat Linux jednoduchy pro bezne uzivatele, kteri nemaji cas se ucit
> finesy tri ruznych prostredi pro X-Win a pro kazdy program instalovat
> separatni jazykovou podporu. Pokud chceme Linux dovest do kancelari na
> pocitace kde bezi dnes Word a Excel je potreba Linux naucit lepsi instalacni
> proceduru (skripty typu install.sh, nebo programy rpm -Uvh
> blabla-1.1.0-1.386.rpm), ktera program nejen na disk nahraje ale ho i
> nakonfiguruje. Je potreba aby se instalovalo to, co se ma instalovat a ne
> spousta kodu navic. Je tu spousta prace. A je potreba aby se nasel nekdo

Nevim co je napriklad tezke na tom, nainstalovat StarOffice? Dva dotazy,
vyber balicky jedeme...

Nevim o tom, ze by se mi pro instalaci instalovalo "spousta kodu navic".
Vzdy se pres rpm dostanu az k baliku, ktery to vlastni?!

Jak si tak napriklad zjistim, k cemu patri MS3456KRNL.DLL?

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |