Re: Uživatelská přítulnost Linuxu

Dolecek Ales - PE xdola02 na vse.cz
Úterý Květen 9 21:32:40 CEST 2000

> [...]

> v tom případě nastupuje komerce a programování na zakázku.
> pokud se vám
> zdá tento model lepší, proč nepsat pod WinNT? jsou _docela_
> stabilní.
> BTW myslíte, že Word je PLNĚ funkční? přiznávám, programování pod
> Win
> mě teď zrovna živí a taky přiznávám, že v aplikacích nechávám chyby
> o kterých vím. není to lenost ani neschopnost, ale čas strávený
> opravami mi
> nikdo nezaplatí. zkrátka, pokud se chyba projevuje jen zřídka, lidi

S timhle NEMOHU souhlasi. Prave proto, ze jde o komerci, nesmite v
aplikacich chyby nechat! Jak k tomu prijde clovek, ktery za Vas SW
zaplati! Zamyslete se nad vlastni moralkou.

Toto je duvod proc ja osobne odsuzuji Microsoft. Jejich produkty jsou
plne chyb (OS nejvice!!). Pokud poste porovnam kvalitu s cenou tak
<CENSORED>. Kdyby byly okna free (myslim tim i se zdrojaky!)
povazoval bych je za lepsi.

Prave uzitek/naklady hraje ve prospech Linuxu, ale ne vzdy. Nakladem
je i cas straveny studiem dokumentace a instalaci. Vsimete si, jak
casto se tato temata objevuji v konferenci.

Osobne jsem s instalaci problemy nemel. Zvladl jsem ji kdysi
napoprve, coz ovsem bylo tim, ze jsem se ocekaval obtize bal se o
data, ktera jsem nemel kam zalohovat. Precetl jsem proto vsechno co
jsem sehnal a slo to dobre. Nejvice prace bylo s cestinou o ktere
toho tehdy bylo napsano velmi malo a bylo to dost zmatene. Dnes je
situace jiz lepsi, ale stale je co napravovat.

> viděl jste někdy co leze z PowerPointu? myslíte, že je uspokojivý?
> uvedu
> proti tomu bych postavil skvělou slide show prof. Melkese z ústavu
> matematiky. používá jen starý meotar a typograficky i obsahově
> dokonalé slajdy. přál bych vám vidět tu nádheru... a v čem že se
> tak pěkné věci dají dělat? jistě jste uhodli, je to TeX.

Verte, ze i v PowerPointu lze udelat pekne veci. Kupodivu k tomu
nepouzijete zadnou z jeho "feature", ale zdravy rozum. Zalezi na tom
co ma tvurce v hlave a ne v pocitaci. TeX je jiste dobry, ale toto
neni nejvhodnejsi argument.
> Od:             "František Rybář" <postovni.holub na atlas.cz>
> Datum odeslání: Sat, 6 May 2000 18:13:01 +0200

> Proboha, proč srovnáváte Linux s Windows? To je jednoduché, stojí
> se o to, aby se s Linuxem příjemně pracovalo. Na druhé straně
> Linux bude tím lepší, čím více instalací Windows nahradí. Já mám v
> mnoha věcech na vybranou, buď je budu dělat pod Linuxem, nebo pod
> Windows. Stejně tak mnohý správce sítě má na vybranou, zda bude
> celý život u Windows, a nebo bude prosazovat Linux.

Linux jiste nebude lepsi, kdyz nahradi Windows. Naopak, nahradi je
POKUD bude lepsi. S tim prosazovanim Linux opatrne!

> Programoval jste někdy pro Windows? Rád byste přešel na
programování pod
> Unix, protože nemusíte číhat všude zradu. Win API je zmatené a plné
chyb.
> Každá verze Windows má chyby jinde. Jenže to zákazníky nezajímá. Ty
chyby
> jsou považovány za Vaše chyby.
>
> Zkrátka v životě si můžete někdy vybrat. Buď celý život Windows,
nebo Linux.
> Mnoho lidí bylo ve svém povolání dokazovat, že Linuxy umí líp, než
Windows.
> A dělají to, protože chtějí dělat s lepším systémem. Pokud jim
vůbec byla
> dána šance. Je to tak trochu jako, že si každý chlap musí
vybojovat, aby měl
> hezkou holku, a nečekat, co na něho zbyde. Tak i někdy se vyplatí i
> srovnání provést.

V praci ani ve skole jsem si vybrat (zatim) nemohl. Nicmene nestuduji
a nepracuji proto, abych pouzival Linux. Jinak bych zvolil jinou
skolu a zamestnani. Pokud si vyberete zamestnani pouze podle vyse
platu nesmite se divit, ze budete nucen delat neco co nechcete.

Linux nema na to aby se prosadil silou. Musi se prosadit svoji
kvalitou. Proto je jeho postaveni, tak tezke a proto ho bude pouzivat
pouze ten, kdo dokaze tuto kvalitu ocenit. Kazdy ovsem meri kvalitu
jinak. Pokud chcete aby se Linux pouzival v kancelarich, zamerte se
na Desktop a Office baliky, atd ...

Svet IT dospiva, veci se standardizuji, standardy harmonizuji. Za par
let nebude mit ani Microsoft tu silu, aby prosadil "svoje" standardy.
Vyvojove prostredky, databaze a site jsou vicemene standardizovane.
Co dal? Bezpecnost a OS uz jsou rozjete. Dokonce i NT se snazi (i
kdyz zatim marne) alespon castecne splnit POSIX.
Verim, ze oblast "kancelarskeho" SW a multimedii je na rade. XML je
prvni vlastovkou. Za par let uz nebudete muset psat ve Wordu jen
proto, ze ho "ma kazdy".
    A na by jsme se meli soustredit. Byt pripraveni. Implementovat
standardy a aktivne se podilet na tvorbe novych a predevsim je
pozadovat a pouzivat. Ne bojovat proti vetrnym mlynum.

> Zde narážíme na to, že se automaticky předpokládá, že programátoři
> programují internetové servery a sítě. Tečka. Jenomže to už je také
trochu
> za námi. Dvakrát nevstoupíte do stejné vody. To je vývoj. Komerční
firmy,
> které se zajímají o Linux to vědí. Proč se komerční distribuce snaží
> vyfešákovat grafické prostředí? Protože éra strohých systémových
> programátorů v Linuxu už nebude tak převažující.

    Souhlasim. Vedi to i lide v OSF a GNU. Jen se podivejte kam se
zameruji a ktere projekty podporuji.
                                                               Ales