Uzivatelska pritulnost Linuxu (dlouhe)

Stepan Roh sroh7497 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Květen 9 23:50:33 CEST 2000

On Tue, 9 May 2000, Tomas Valusek wrote:

> [...]
> soudobých distribucí není ani jedna v tomto směru konfigurována uspokojivě.
> Osobně bych chtěl DOSovské chování, tedy "když z toho nečtu nebo na to
> nezapisuju, tak je to odmountované, i kdybych měl shodou okolností v mc
> zobrazený adresář z toho média. Mount by se měl zkusit při každém pokusu o
> čtení z mountpointu, tedy v mc: vlezu do mountpointu diskety, strčím
> disketu, ctrl-r, vyndám disketu, strčím druhou, ctrl-r atd. dokud nenajdu tu
> pravou. (Pokud se v mc nedělá znovunačtení adresáře povelem ctrl-r, tak se

Nema toto chovani supermount? Pred casem tu kolem toho probehla mensi
diskuze, kterou jsem az tak nesledoval, tak nevim. Jestli to neni ono, tak
me opravte.

> Už v reakcích na "jedy" jsem zmínil další věc - když na konzole napíšu
> příkaz, měl by v každém případě něco vypsat. Např. "mkdir neco" by měl
> odpovědět "Directory neco created", prikaz "rm *" by měl říct "xy files
> deleted" atp. Pokud to otrlému *nixákovi nevyhovuje, jistě bude mechanismus,
> jak to žvatlání vypnout.

mkdir --verbose neco
rm -v *

Jasne, neni to POSIX, ale GNU je na Linuxu de facto standard.

> Zatímco Wokna jdou aspoň v základu ovládat bez myši, v X based aplikacích si
> člověk kolikrát ani neškrtne - už jsem tu slyšel, že instalace nějaké
> distribuce nešla bez rozpoznané myši dokonči.

Je pravda, ze Wokna jdou ovladat bez mysi, sam jsem si to vyzkousel co
nepoznali moji seriovou mys Genius. Graficky instalator je stejne dle meho
az moc odvazna vec.

Stepan Roh