Cestina v redhat 6.2 CZ

Miroslav Petricek mpe na atlas.cz
Středa Květen 10 21:08:42 CEST 2000

Vladimír Kroc - K+K SOFTWARE wrote:

> mam nainstalovany system Redhat 6.2CZ, ale nepovedlo se mi ho prinutit
> psat cesky. Zobrazovani diakritiky v textech je v poradku, ale ja
> nemuzu psat cesky.  Je to vubec mozne?

RedHat neni program, ale distribuce, proto je nesmysl chtit psat v
RedHatu cesky. Spise jste chtel rici, ze nemuzete psat cesky v
programu xy z distribuce RedHat 6.2cz. V takovem pripade jste ale
zapomel sdelit o ktery program se jedna.

Pokud dotycny program program bezi v textovem rezimu, tak vezte, ze
nastaveni mapy klavesnice se provadi v souboru
/etc/sysconfig/keyboard.

Pokud dotycny program bezi pod X, pak vetsinou muzete vyuzit sluzeb
programu xkbsel, ktery je soucasti distribuce. Ten si muzete v Gnome
zadokovat do panelu podobne jako ve Windows.

Pokud pouzivate KDE, pak klavesnici je mozne nastavit v dialogovem
boxu Settings / Input Devices / International Keyboard i zde se pak
klavesnice chova podobne jako ve Windows.

Ve vsech dalsich pripadech doporucuji prostudovat soubor Czech-howto,
ktery pomerne komplexne a srozumitelne popisuje problematiku podpory
cestiny v Linuxu.

--
/*