Uzivatelska pritulnost Linuxu

Petr Adámek petr.adamek na bilysklep.cz
Čtvrtek Květen 11 08:25:13 CEST 2000

Mirek Petříček wrote:

> Určitý konzervativizmus ano, ale ne za každou cenu. Málo kdo je nucen
> používat 20 let staré programy. Pokud ano, pak určitě bude řešit tisíc
> horších problémů, než implicitní "ukecanost" mkdiru a spol.

> Proč to neudělat naopak? Možná proto, že zkušený uživatel si .bashrc
> dokáže klidně přizpůsobit, zatímco pro newbies je to téměř
> neřešitelný problém.

<IRONIE>Co kdybychom začali na silnicích jezdit vlevo ? Budeme kompatibilní
s Velkou Británií a návštěvníkům odtamtud se u nás bude lépe jezdit. Novým
řidičům to vadit nebude a staří si bez problémů zvyknou. Že budeme muset
předělat značky ? Že tím přestaneme být kompatibilní se zbytkem Evropy a
starými auty ? Nevadí ! Předělat dopravní značení přece není problém,
cizinci zde se  přizpůsobí, my v zahraničí taky  a stará auta s řízením
vlevo stejně moc dlouho nikdo používat nebude. </IRONIE>

Kdepak, kompatibilita je důležitá, ať už zpětná nebo s ostatními *nixy.
Myslím, že není problém, aby to .bashrc upravil někdo jiný, než přímo newbie
(např. administrátor nebo instalační program). A navíc - co na to POSIX ? Já
ho neznám, ale neupravuje i toto ?

---
Petr Adámek, programátor, NWT computer s.r.o.
http://www.nwt.cz/