Uzivatelska pritulnost Linuxu

Čtvrtek Květen 11 13:16:24 CEST 2000

mpe na atlas.cz (Miroslav Petricek) writes:

> Urcity konzervativizmus ano, ale ne za kazdou cenu. Malo kdo je nucen
> pouzivat 20 let stare programy.

Prikazovou radku pouzivam mnoho let, obvykle mnoho hodin denne. Moje
osobni zkusenost je, ze cim mene veci se na obrazovku vypisuje, tim
mene jsem vecer unaveny, protoze toho musim mene cist a mohu se lepe
soustredit na reseni sveho ukolu.

Ostatne, necht si kazdy zkusi, jaky je rozdil v unave oci, ... pri
praci v prostredi, kde na obrazovce plavou rybicky, poblikavaji ikony
a prikazy vypisuji spousty hlasek a pri praci v prostredi relativne
nudnem, ale velmi uspornem. Proto jednoznacne davam prednost, kdyz me
prikazy informuji jen o necem velmi dulezitem.

Navrhovanou implicitni "vyrecnost" proto vubec nepovazuji za vhodnou
vec. Zkusene uzivatele bude jen iritovat a zacatecnikum spis pomuze
nejaky vhodny manager (GUI file manager, mc, ...), ktery poskytuje
napovedu, potvrzovani akci ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR