2 routery na siti

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Květen 11 10:31:47 CEST 2000

Tomas Kouba wrote:

> Mam sit (10.0.0.0) pripojenou k internetu pres maskaradu, potreboval
> bych ji propojit se siti 192.168.0.0 tak aby zustalo zachovano
> pripojeni. Chapu dobre routovani tak, ze router na otazku kdo ma
> 192.168.0.1 rika ja a preposila, totez opacne? To znamena ze pokud
> klient ve Win bude mit default gateway na tu maskaradu, tak to bude
> chodit. Nebo je potreba neco nastavit, nebo to chapu uplne spatne?

Nerekl bych, ze popis te site je uplne srozumitelny. Je to tak, ze mate:
inet - pocitac s maskaradou - sit 10.0.0.0 - router - sit 192.168.0.0 ?

Ten Win pocitac, ktery zminujete, je na siti 10.0.0.0 nebo 192.168.0.0?

Ma byt zabezpecen pristup ze site 192.168.0.0 do Internetu?

V kazdem pripade Vase domnenka, ze by router rikal, ze ma urcitou adresu
je mylna. Takhle to chodi na jednom ethernetovem segmentu.

Pokud je ten win pocitac na segmentu 10.0.0.0, a bude mit default
gateway na pocitaci s maskaradou, bude vsechny pakety, ktere nebudou
spadat do site 10.0.0.0, posilat na nej. To znamena, ze pokud na nem
bude rucne napsana routa na ten druhy router, tak to bude fungovat, ale
neefektivne.

Tusim ze pri default nastaveni bude posilat ten maskaradovaci pocitac
tomu win pocitaci zpravu ICMP REDIRECT, ve ktere mu rekne, aby se primo
obracel na router 2 a neobtezoval ho. Jestli jsou schopny win teto
zprave porozumet a zaridit se podl ni nevim.

Dalsi moznost je pridat do win primo routu na router 2, prikazem ROUTE
ADD - pak to bude fungovat rovnou.

Zdravi

Petr Soucek