20GB disk: Linux, Ontrack Disk Manager a Windows98

Ales Gardavsky alesg na tdat.cz
Čtvrtek Květen 11 11:31:14 CEST 2000

>Hezky den,

Take.

> [...]
>
>Win98 potrebuji Ontrack. Ten se instaluje pomoci nastroje Disk Manager,
>kteryzto nastroj nevidi, jestli na disku uz existuji nejake jine
>partitions (nybrz vsechny predem vytvorene s prehledem prevali) a navic
>nedovoluje instalaci pro vice nez jeden zvoleny OS.
>
>    Na druhou stranu zase Linux (RH6.1CZ) pri instalaci na zbyle misto
>na disku (pomerne pochopitelne) neumoznuje nainstalovat sve primary
>partitions.
>
>    Provadet prostocviky s formatovanim, instalacemi a jinymi ukony
>pokladam za celkem vycerpavajici a nechce se mi 'to reinvent the wheel'.

Nechci se s vami prit, ale mel jsem stejny problem a vyresil se bez
instalace Disk Manageru. Mel jsem 13,5 GB disk a nemohl jsem se bez Disk
Manageru dostat pres 8,5 GB (samozrejme pro Win98). Provedl jsem upgrade
BIOSu a ted mam na jednom disku (20,5GB) 5 operacnich systemu a bez Ontracku
(win98 ma na zacatku primarni oblast 500 MB a pak v rozsirene oblasti na
konci disku - tj. za 8,5 GB hranici - ten zbytek). Takze doporucuji novou
desku, nebo upgrade BIOSu. Pokud to BIOS vidi, tak je problem s fdiskem (ten
ve Win, ani ten v linuxu mne neuspokojil), pak doporucuji Ranish Partition
Manager http://www.users.intercom.com/~ranish/part/ , ktery zvladne disk
rozdelit a naformatovat na dany file system.

Pekny den