RH6.2CZ rekompilace jadra -> LILO: Kernel too big

Michal Krause michal na krause.cz
Pondělí Květen 15 11:10:00 CEST 2000

On 15/05/2000, Robert NEDBAL wrote:

> prave jsem si take poprve kompiloval jadro (2.2.15) a resil jsem o vikendu
> stejny problem. Problem je v tom, ze se jadro proste nevejde do boot sektoru
> (nebo kam); zkuste napsat "lilo -v -v -v".

Nikoliv do bootsectoru, ale pri zavadeni do pametove oblasti pod jeden
megabajt..

> Problem jsem vyresil tak, ze sem nastavil vice ovladacu jako moduly
> (tedy ne primo natvrdo do jadra). Velikost jadra vytvoreneho "make
> zImage" a "make bzImage" se mi zdala skoro stejna (rozdil 1 byte :) ).

Na velikosti souboru s obrazem jadra v podstate nezalezi. Respektive
zalezi - pokud se s vysledkem vejdete pod 448 KB, nacte se vzdy. Ale
pokud jste nad touto velikosti, jadro bude pouzitelne pouze tehdy, pokud
bude kompilovane pomoci make bzImage a to i kdyz bude treba stejne nebo
i vetsi, nez jadro kompilovane jinymi zpusoby. Duvodem je, ze jadro
kompilovane pomoci bzImage je uzpusobeno tak, ze jej loader (lilo)
dokaze nacist do pametove oblasti zacinajici na adrese 0x100000 (= 1MB).

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi