Porty + UPS

Daniel Prynych Daniel.Prynych na hornet.cz
Středa Květen 17 08:03:43 CEST 2000

> 2. vie mi niekto poradit ako rozbehat UPS pod linuxom. (ups victron)
Na Victron muzete pouzit nut
Zalezi ale na verzi UPS kterou mate existuji (z tech malych) tri typy
Victrom LIte (uz jsem ho rok nevidel) Victron Mach Lite a Victron Mach
S Victron Lite jde komunikovat pres datove prikazy (RX , TX)
nebo pres stavove signaly, signalizuje na pinech "Chyba napajeni" a
"Pokles kapacity baterie pod 25%" take jde dalkove schodit pokud pin
1 prizemnime.
Victron Lite Mach umi jen datovou, castecne orezanou komunikaci.
Victron Mach je totez co Lite v novem kabate ale nejde dalkove vypnout
pres prizemneni portu.

V baliku nut mate ovladac pro victron (datova komunikace) zde jsem narazil
na problem.

Driver se pokousi nastavit signaly na Low (0) RTS a DTR takto
        flags = 0;
       ioctl (fd, TIOCMSET, &flags);
 Coz spravne nefunguje, podle mne by to melo vypadat
asi takto

        ioctl (fd, TIOCMGET, &flags);
        flags &= ~(TIOCM_DTR | TIOCM_RTS) ;
        ioctl (fd, TIOCMSET, &flags);

Pak to bude fungovat OK.
Prisel jsem na to teprve vcera takze to nemusi byt nejlepsi reseni ale funguje.

[root na kecal nut-0.44.0]# /usr/local/ups/bin/upsc localhost
host: localhost
MFR: Victron
MODEL: 4.06
STATUS: OL
UTILITY: 218
LOADPCT: 59
UPSTEMP: 24
BATTPCT: 100
LOWXFER: 200
HIGHXFER: 300
ACFREQ: 50.0

Toto je vypis po pouzite Victron Mach 400, take jsem si vypujcil Victron Mach Lite 200
 a Victron Lite 400 ty vyzkousim do konce tydne.
Pokud pozaduje komunikaci pres signaly na pinech muzu poslat nastaveni (patch) pro
genericups a zapojeni kabelu.
To je asi v rychlosti vse.

Dan