StarOffice (?SUN strcil hlavu do pisku?)

David Janko djanko na infoware.cz
Středa Květen 17 12:22:52 CEST 2000

No, kdysi jsem tento problem take resil, nastesti jsem ho  vsak nemusel
doresit, ale muzu alespon prispet tim, k cemu jsem dosel:
  Za prve jsem si polozil otazku, co ten format a nastroje s nim pracujici
vlastne musi umet, a dosel k zaveru, ze krome celkem jednoducheho formatovani
textu (coz krome klasickeho TXT snad umi vsechno) musi umet tabulky a obrazky.
Dale musi umet slusne zformatovat stranku na A4, udelat k ni zahlavi, zapati,
cislovani stranek (kvuli tisku - sekretarka to dnes stejne v 90 % pripadu bude
nakonec tisknout).  A take by to samozrejme melo byt prenositelne (tehdy to
bylo dano tim, ze vyvojari ve firme delali v QNX, a administrace co rozesilala
obezniky samozrejme ve Wordu).
A tak jsem si rekl, ze zkusim HTML (3.2 tusim), tam bude prenositelnost
dokonala a nove verze budou stale zpracovatelne i ve starsich prohlizecich,
citelne a editovatelne to bude vsude.
Vypadalo to jako dobry napad az na toto (jak ukazala praxe):
- pod Unixy nebyl zadny slusny editor (a editovat zdrojak se vetsine moc
nechtelo)
- pokud se ve wordu udelal novy HTML dokument, tak zdrojak vypadal priserne
:(((
- obcas se word zhroutil (nektere doc mu proste nesedli)
- vsude to vypadalo jinak ...

no, nakonec to bylo vyreseno zasahem zhora: dle normy ISO-900X se
standardizoval .doc jako jedinny nejlepsi (to jest axiom, to se nedokazuje
;-) ) a "bylo po problemech" ;-)))

Navrh: mohl by se nekdo vyjadrit k XML ?
David.