StarOffice (?SUN strcil hlavu do pisku?)

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Květen 17 12:57:35 CEST 2000

On 17/05/2000, David Janko wrote:

> no, nakonec to bylo vyreseno zasahem zhora: dle normy ISO-900X se
> standardizoval .doc jako jedinny nejlepsi (to jest axiom, to se nedokazuje
> ;-) ) a "bylo po problemech" ;-)))
>
> Navrh: mohl by se nekdo vyjadrit k XML ?

Podle me je XML optimalni cesta.

PRO:
- specifikace neni benevolentni
- oddelena forma od obsahu (totalni zmena vzhledu dokumentu jednim
  kliknutim bude urcite pro spoustu lidi tim nejdulezitejsim :)
- human readable
- prenositelnost (vzdy je urceno kodovani, parsery existuji pro vetsinu
  jazyku na vetsine platforem, mnoho z nich je i open source)
- standard neni tvoren komercnim subjektem
- hotove standardy pro pruznou konverzi dokumentu do jiych podob (treba
  HTML, ale i LaTeX nebo PS)

PROTI:
- snad jenom velikost vysledneho souboru, binarni by byl asi mensi, ale
  parsery, ktere jsem mel moznost zkouset podporuji transparentne i
  gzipovane dokumenty. Nevim ovsem, jestli je to jenom vlastni
  iniciativa, nebo jestli se o tom zminuje nejaky standard. To bude spis
  vedet nejaky vetsi odbornik, nez jsem ja, treba Jirka Kosek :)

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi