Problem se Sambou (systemem pristupovych prav) - problem vyresen

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Čtvrtek Květen 18 10:43:41 CEST 2000

Bednář Petr Ing. wrote:

> Ano s tim souhlasim, ale v systemu ma skupina zakaz ukladani a pres Sambu to
> presto jde u jakehokoliv uzivatele stejne skupiny, coz se mi zda byt divne.

Možná byste to mohl trošku lépe popsat, protože takhle se to rozhodně chovat
nemůže (a také nechová). Pokud má uživatel i skupina, pod kterou Samba
přistupuje na souborový systém zákaz zápisu, tak tam rozhodně nic nezapíše.
Problém by mohl být snad jen s parametrem force group, který pokud je zadán bez
znaku "+", tak všem uživatelům (i těm kteří v systému v této skupině nejsou, na
to pozor) přiřadí tuto skupinu no a pak pokud tato skupina má na úrovni
souborového systému právo na zápis do tohoto adresáře, tak se tam dostane i
uživatel, který v této skupině není. Pokud ale zadáte force group se zmiňovaným
"+", pak to platí pouze pro uživatele, kteří jsou členy této skupiny.

--
Zdeněk Drlík, diplomovaný technik
Klein & Blažek spol. s r.o.