echo v bashrc

Michal Bozon bozon na natur.cuni.cz
Čtvrtek Květen 18 10:31:35 CEST 2000

'zdar

Dejou se mi na linuxu RedHat 6.1 CZ divne veci. Dal jsem do /etc/bashrc
(na konec) nejake to echo (konkretne jsem chtel, aby po prihlaseni se
prikazovy radek neobjevil hned pod -Password:-, ale o neco nize. Takze
jsem tal dal tri echa za sebou). (Jinak to samozrejme muze byt treba
echo "Brejden")
A ty divne veci:
mam udelany soubor "mntcdrom":
- - - mntcdrom - - -
#!/bin/bash
mount -t iso9660 -r /dev/cdrom /mnt/cdrom
- - -
a kdyz ho spustim, tak se mi ty echa vypisou.

Kdyz ty echa dam do /etc/profile misto do /erc/bashrc, tak je to OK,
echa se vypisuji jen kdy maji (doufam, zatim jinde se mi ty echa
nevypsaly), tedy po prihlaseni (vschni uzivatele)

Stejne je to se soubory ~/.bash_profile (no problem) a ~/.bashrc.

Taky se mi dokonce stalo, kdyz jsem pouzival KDE:
Pri hledani v KFinderu se mi ty echa (konkretne to bylo v ~/.bashrc:
echo -e "\033[1;34mPrihlasil ses\033[0m" nabo neco takoveho) vypsaly na
zacatek listu vyhledanych souboru. Opravdu divne.

Mohl by mi nekdo vysvetlit, proc se tak deje?

Thanx,

Michal Bozon
bozon na natur.cuni.,cz