Problem se Sambou (systemem pristupovych prav) - problem vyresen

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Čtvrtek Květen 18 14:27:34 CEST 2000

Nechcel som o tom pisat obsirne ale ked uz na to prislo
su tu dva emaily ktore jasne deklaruju bug v sambe (alebo mozno v
protokole SMB)
kazdy kto ma prava READ tj dostane sa do adresara ma prava na zapis aj
keby ich mal mat len read pokial sa pouzije force a pokial je security
share
takto mi svojho casu zmazali useri subor quota.user
pre tych co zo sambou nemaju svoje "skusenosti" doporucujem nastavit
chroot (je tam ne to direktiva)

PRVY

> [...]
>
> jestlize se pres "mc" podivam na "chmod" vidim, ze uzivatel ma plna
> prava
> cteni i zapisu, ale pro skupinu  je dane jen cteni.
>
> uzivatel c.2 otevre stejny soubor co uzivatel 1 a klidne do nej zapise
> co
> potrebuje.
>
> oba uzivatele jsou ve skupine "popusers"
>
> puvodne jsem si myslel, ze neco takoveho je nemozne, ale dival jsem se
> na
> ty
> prava 3x a videl jsem i pozmeneni souboru uzivatelem c.2

DRUHY