Problem se Sambou (systemem pristupovych prav) - problem vyr

noel na beta.cermak.cz noel na beta.cermak.cz
Pátek Květen 19 13:22:32 CEST 2000

Ted jsem si chvili hral s nastavenimi Samby a zjistil jsem, ze kazdy
ma c¨v podstae pravdu. Vzdy ale zavisi na konkretni situaci a
konkternim nastaveni. Tak lze "bugy" eliminovat. Je to stale "jen"
emulator .....

> Nechcel som o tom pisat obsirne ale ked uz na to prislo
> su tu dva emaily ktore jasne deklaruju bug v sambe (alebo mozno v
> protokole SMB)
> kazdy kto ma prava READ tj dostane sa do adresara ma prava na zapis aj
> keby ich mal mat len read pokial sa pouzije force a pokial je security
> share
> takto mi svojho casu zmazali useri subor quota.user
> pre tych co zo sambou nemaju svoje "skusenosti" doporucujem nastavit
> chroot (je tam ne to direktiva)
>

> PRVY

pokud bude skupinovym vlastnikem skupina popusers (vlastnikem by
asi mel zustat root) a pristup bude nastaven na 770, tak nikdo, kdo
neni vyjmenovan v one skupine, se k tomuto zdroji nedostane.
Ani z W95/98 ani jako Unixovy uzivatel....
Vyzkouseno pri security=user

> DRUHY

Ano, viz komentar vyse. Je potreba peclive planovat komu, jak, co.

--
L.V.
jezevec

---- neproslo jazykovou korekturou ----