stale nevyreseno: hp scanjet 4p na Sym. Logic ncr53c400a

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Květen 18 20:51:15 CEST 2000

David Trcka wrote:

> stale se potykam se zprovoznenim SCSI adapteru s cipem NCR53C400A, pomoci
> ktereho je pripojen scanner HP Scanjet 4p.
> Podle mych nejnovejsich zjisteni se nejedna o PnP kartu, takze nemam moznost
> nastavit na ni adresu a preruseni.
> Zkousel jsem vsechny mozne adresy v prikazu
> insmod g_NCR5380 ncr_53c400a=1 ncr_addr=0xneco
> ale je to porad stejne - "Device or resource busy".
>
> Nejspis je nastaven na takovou adresu a preruseni, ze jedno z toho s necim
> koliduje (tipuju preruseni, ale jisty si nejsem).
> Jde to nejak zjistit? Zkouset vsechny kombinace io/irq je smrt, znamena to
> [...]
Predpokladam, ze to je ISA karta. Ja bych asi postupoval takto
a) IRQ - podival bych se na ISA konektor, na ktera IRQ vede spoj, pokud
na vice, urcite pak bude na desce nejaky jumper nebo switch, kterym se
bude irq nastavovat. Minimalne se tim velmi zuzi vyber.

b) adresa - jednak bych se podival, kolik adresnich bitu na desku vede.
Na ISA sbernici je standard 10 bitu, tedy A0 - A9, coz pokryva rozsah
adres 0 - 0x3ff. To je podle puvodniho IBM PC standardu, podle ktereho
staci, aby periferie dekodovaly v io prostoru jen 10 bitu, aby se
usetrily penize za dekoder. Novejsi desky ale casto pouzivaji i vice
bitu.
No a pak bych si napsal jednoduchy programek, ktery osahava vvsechny
porty 0 - 0x3ff (pravda, na nekterych se to muze hryznout) a zjistuje, z
kterych se cte neco jineho nez 0xff. Vetsinu nalezenych portu budu umet
priradit existujicim zarizenim, a zbyle adresy jsou kandidati.

Dalsi moznosti je disasemblovat si treba DOSovy ovladac, najit in a out
instrukce a podivat se, na ktery port sahaji. Stejne tak je mozne, ze v
nem bude i interrupt handler.

No a nakonec, radeji tedy nejdrive doporucuji zadat prislusna klicova
slova treba do www.google.com a najde se treba povidani primo o te vasi
karticce a linuxu, i kdyz trochu postarsi:
http://www.leo.org/~loescher/tips.html#ncr53c400a
http://www.uni-ulm.de/~s_fsiedl/html/linsoft.html

No a tady je dokonce popisovan Vas problem:
http://www.uwsg.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/9906.0/0051.html
http://www.uwsg.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/9909.2/0889.html

Pak se podivejte treba na http://www.deja.com/usenet/

To jsou takove trochu obecne tipy, treba Vam to k necemu bude.

Petr Soucek