stale nevyreseno: hp scanjet 4p na Sym. Logic ncr53c400a

David Trcka trcka na poda.cz
Pátek Květen 19 16:01:47 CEST 2000

On Thu, 18 May 2000, Petr Soucek wrote:

> Predpokladam, ze to je ISA karta. Ja bych asi postupoval takto
> a) IRQ - podival bych se na ISA konektor, na ktera IRQ vede spoj, pokud
> na vice, urcite pak bude na desce nejaky jumper nebo switch, kterym se
> bude irq nastavovat. Minimalne se tim velmi zuzi vyber.

To jsem zvladl: 2 (se asi presmerovava na 9), 7, 5, 4, 3
Podle predbezneho pruzkumu linuxoveho zdrojaku se to, na jakem IRQ karta
bezi, nastavuje softwarove (ale neni to PnP).

> [...]
> adres 0 - 0x3ff. To je podle puvodniho IBM PC standardu, podle ktereho
> staci, aby periferie dekodovaly v io prostoru jen 10 bitu, aby se
> usetrily penize za dekoder. Novejsi desky ale casto pouzivaji i vice
> bitu.
> No a pak bych si napsal jednoduchy programek, ktery osahava vvsechny
> porty 0 - 0x3ff (pravda, na nekterych se to muze hryznout) a zjistuje, z
> kterych se cte neco jineho nez 0xff. Vetsinu nalezenych portu budu umet
> priradit existujicim zarizenim, a zbyle adresy jsou kandidati.

Tak tohle nezvladnu. Zatim.
Vyzkousim proste vsechno od 0x220 do 0x380 (po 16), snad se nekde chytim.

> Dalsi moznosti je disasemblovat si treba DOSovy ovladac, najit in a out
> instrukce a podivat se, na ktery port sahaji. Stejne tak je mozne, ze v
> nem bude i interrupt handler.

Dosovy ovladac neni. Aspon na www.hp.com ho neinzeruji. Pouze win95 nebo NT
(ono to nejede ani pod win98!!!).

> No a nakonec, radeji tedy nejdrive doporucuji zadat prislusna klicova
> slova treba do www.google.com a najde se treba povidani primo o te vasi
> karticce a linuxu, i kdyz trochu postarsi:
> http://www.leo.org/~loescher/tips.html#ncr53c400a
> http://www.uni-ulm.de/~s_fsiedl/html/linsoft.html

Hezke, tam jsem byl, jedno ukazuje na druhe, pricemz to druhe je nemecky a
popisuje to rozchozeni pod 2.0.x, nicmene zkousel jsem to i podle toho
(samozrejme ale na 2.2.x) a taky to nejde.

> No a tady je dokonce popisovan Vas problem:
> http://www.uwsg.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/9906.0/0051.html
Tohle nic neresi, pouze si stezuji stejne jako ja.

> http://www.uwsg.indiana.edu/hypermail/linux/kernel/9909.2/0889.html

A tohle taky nic neresi, pouze Alan se haji tim, ze driver tvrdi, ze to jde.

Kazdopadne dekuji aspon za nejake stebelka, zkusim se toho chytit.

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600
        PGP KeyID: DAE55DA4