Zacatecnik

Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Sobota Květen 20 18:30:37 CEST 2000

Myslím, že bude potřeba vytvořit partition pro Linux, vlastně alespoň dvě,
jednu pro Linux, a druhou jako swapovací. Problém je, že ta pro Linux by
snad měla být v prvních 8 GB disku (nebo alespoň malá část pro /boot), aby
se předešlo problémům. Pokud je Windows nainstalováno hned na začátku disku
(na Céčku), potom asi bude nutné zazálohování dat a přerozdělení disku
pomocí fdisku a znovu nainstalování Windows o kousek dál. Osobně mám disk
rozdělený na tři oblasti: začátek disku (asi 1 GB) je pro Linux, další část
je pro Windows, a na konci disku mám 70 MB jako swapovací oblast pro Linux.

Druhý problém je ten, že s instalací RedHat 6.1 CZ mám jenom ty nejhorší
zkušenosti, protože se až příliš často kouše na konci instalace. Prostě má
strašně nedodělaný instalační program, takže někdy to chce hrozně silné
nervy a hodně pokusů, a nebo zvolit jinou distribuci. V mém okolí tato
vlastnost instaláku vrátila spolehlivě několik lidí chtivé Linuxu zpět do
lůna Windows. Osobně bych radil opravdu jinou distribuci, anebo alespoň
RedHat 6.2, kterou jsem nezkoušel, ale doufám, že instalák trochu odvšivili
(a možná taky ne).

Miloslav Ponkrác

>Mam pocitac ( MB Abit BE6- II, disk IBM 20GB ATA66) na kterem bezi W98 a
rad bych zkusil take Linux (soucasne s W98 protoze je zatim potrebuju). Disk
20 GB bych chtel rozdelit na cast pro Linux (red hat 6.1cz) a cast pro W98.
Mam dojem ze jsem nekde cetl ze je s instalaci na tento disk nejakej
problem?

>Pradi mi nekdo jak to udelat abych si nerozvrtal  W98 a pritom mohl delat
pokusy s Linuxem.